Takto potichúčku strácate z krvi drahocenné železo

Takto potichúčku strácate z krvi drahocenné železo

K vitamínovým a minerálnym nedostatkom môže dôjsť z rôznych dôvodov. Nedostatok železa spôsobuje rad príznakov, ktoré sa môžu líšiť od miernych až po závažné. Liečba príčin anémie z nedostatku železa je prvým krokom k obnove červených krviniek na optimálnu úroveň.

Nedostatok
Vaše telo používa železo ako stavebný prvok pre vytvorenie novej červenej krvinky. Vo väčšine prípadov, výživná strava poskytuje dostatočné množstvo železa, hoci ľudia s vysokým rizikom vzniku anémie môžu vyžadovať jeho doplnenie. K anémií z nedostatku železa obvykle dochádza, keď stratíte viac krvných buniek, ako je vaše telo schopné nahradiť, alebo keď sa vám nepodarí absorbovať železo z potravín, ktoré konzumujete.

Krvné straty
Krvácanie je hlavnou príčinou anémie z nedostatku železa. Silné alebo predĺžené menštruačné krvácanie vie z tela doslova vycucať posledné zvyšky železa u žien v reprodukčnom veku.
Aj veľké, otvorené rany, ktoré silno krvácajú môžu vyčerpať vaše telo zo železa. Menej zjavné zdroje krvácania sú vredy, rakovina v hrubom čreve, v žalúdku alebo v pažeráku. Dlhodobé užívanie liekov, ktoré zrieďujú krv, ako je ibuprofen a aspirín, môžu tiež zvýšiť riziko nedostatku železa.

Choroby rúk: Sú ich stovky a každá z nich viac či menej zákerná

Absorpčné problémy
Gastrointestinálne abnormality, vrátane črevných operácií môžu ovplyvniť vašu schopnosť vstrebávať železo z potravín, ktoré jete. Vaša horná časť tenkého čreva je zodpovedná za čerpanie väčšiny železa, ktoré získavame prostredníctvom stravy. Obráťte sa na svojho lekára, ak máte príznaky nedostatku železa, alebo ak máte v poslednej dobe často ťažké menštruácie.

Anémia z nedostatku železa môže spôsobiť podráždenosť, únavu, opuch jazyka, bledú pleť a zväčšenú slezinu. Jedzte potraviny s vysokým obsahom železa, ako sú mäso, ryby, hydina, strukoviny a tmavá listová zelenina. Odporúčaná denná dávka železa pre dospelých mužov je 8 mg denne, zatiaľ čo pre ženy vo veku medzi 19 a 50 je 18 mg denne.

Nakopnite vašu čističku tela: Zacvičte si cviky na pečeň

Autor: Lea

Zena

Podobné články nájdete v týždenníku Báječná ŽENA

Cennik predplatneho

Podobné články

"Najnovšie z Choroby"

Poradňa

Neprehliadnite