Súboj potravín: Máte radšej pečené kura, lebo sa vám zdá diétnejšie než morka?

Súboj potravín: Máte radšej pečené kura, lebo sa vám zdá diétnejšie než morka?

Tuk a kalórie
Ak si myslíte, že kuracie prsia sú chudšie, nie je to tak. Stogramová porcia restovaných kuracích pŕs bez kože má okolo 690 kJ, 4 g tuku a 85 mg cholesterolu. Rovnaká porcia morčacích pŕs má 620 kJ, iba 2 g tuku a 80 g cholesterolu. V tomto kole o prsia vyhráva morka.

Bielkoviny
Bielkoviny sú potrebné pri chudnutí aj na zachovanie svalovej hmoty. Koľko ich potrebujete? Svoju hmotnosť vynásobte číslom 0,8 a dostanete minimálne množstvo bielkovín v gramoch. Ak vážite 60 kg, denne by ste mali zjesť aspoň 48 g bielkovín. V 100 g kuracích i morčacích pŕs je 30-31 g bielkovín. Bod pre oboch súperov.

Porovnali sme dvoje najtypickejšie raňajkové jedlá Slovákov

 

Železo
Nedostatok železa hrozí ženám v reprodukčnom veku so silnou menštruáciou a vegetariánkam. Denne potrebujú 20-25 mg železa. Ak ho dlhodobo prijímate menej, môže to viesť až k anémii. Kuracie prsia obsahujú v 100 g okolo 1 mg železa, morčacie 0,7 mg. Bod získava kura.

Top víťaz
Hoci sa tento súboj skončil remízou, víťazom je diétne hydinové mäso a je jedno, či je z kuraťa alebo z morky. Ak chcete ušetriť kalórie, odstráňte z neho kožu a pripravujte ho na troche tuku.

Autor: Jana Brožíková
Foto: Profimedia

Zena

Podobné články nájdete v týždenníku Báječná ŽENA

Cennik predplatneho

Podobné články

"Najnovšie z Výživa"

Poradňa

Neprehliadnite