Zdravie » Výživa | 12. augusta 2012

Zdravé nakupovanie v potravinách

Zdravé nakupovanie v potravinách

Obchodné reťazce často spolupracujú s psychológmi, ktorí hľadajú stále nové stratégie zamerané na to, ako nalákať a ovplyvniť zákazníka, aby nakupoval a nakupoval. Preto je dobré poznať ich taktiku, aby ste sa dokázali vyhnúť nástrahám obchodníkov. Prvý krok môžete urobiť už doma. Prv, ako sa vyberiete na nákup, napíšte si presne, čo potrebujete a zoznam starostlivo dodržte.

Pomôže vám to aj pri druhom kroku, ak sa budete rozhodovať, aký veľký košík v supermarkete použijete. Ak máte zoznam krátky, nepoužívajte veľký nákupný vozík, lebo ak do neho naložíte málo, bude vás to tlačiť k tomu, aby ste k nákupu ešte čosi priložili a priložili. Základnou fintou na spotrebiteľa je tá, že najvýhodnejšie a najlacnejšie výrobky sa nachádzajú v spodných regáloch.

Ráta sa s tým, že kto už sa len rád zohýna? Tie, ktoré sú oveľa drahšie sa zásadne umiestňujú vo výške očí nakupujúceho na pravom boku regálu, čo tiež nie je náhodné. Rovnako ako pri čítaní, aj pri nakupovaní naše oči blúdia zľava doprava a to, čo je na konci regálu, končí aj najčastejšie v košíku. Pamätáte, keď ste naposledy vošli do svojho obľúbeného supermarketu a všetok tovar bol popremiestňovaný?

Tam, kde boli včera konzervy sú dnes čipsy. Kde boli džúsy, sú vína. Všetko je inde. Nuž, aj za tým sa skrýva zámer. Cieľom je aj stálych zákazníkov vytrhnúť zo stereotypu pri nakupovaní, aby museli prejsť okolo nového tovaru, ktorý by ich mohol osloviť.

Medzi najnovšie triky patrí predávanie produktov dva v jednom. Zubná kefka s pastou, mäso s korením, víno s cestovinami, či káva s hrnčekom.

Možno je to praktické, ale určite predražené a pre spotrebiteľa nevýhodné. Niekedy viac nie je aj naozaj viac. Pri väčších baleniach nie vždy je isté, že dostanete viac tovaru za menej peňazí. Preto je dôležité skontrolovať, či veľké balenie je ozaj výhodnejšie a či naozaj potrebujete väčšie množstvo nejakého tovaru.

Obchodníci dbajú aj na také veci, ktoré si nakupujúci ani neuvedomuje. Na správnu teplotu, aby zima, ani prílišné dusno zákazníka nevyhnalo z obchodu, správne zvolenú hudbu z reproduktorov, aby spomalila tempo nakupovania, rôzne vône, ktoré by vás mali prilákať tam, kam si to predávajúci praje...

Autor: Simona

Zdieľať na Facebooku
 

Dnešne novinky

Ďalšie články zo sekcie  Zdravie | Výživa

Praktická Žena.sk

Menštruačný kalendár

Praktická Žena.sk

Trápi Vás nadváha?

Vypočítajte si BMI

cm
kg

Neviete čo znamená BMI? Kliknite, a dozvite sa viac

Kontakt na redakciu

redakcia@zena.sk

Aktuálne | Katalóg firiem | Mapy | Doprava | Email | Žena | Magazín | Automix | Lepšie bývanie | Kultúra | Bulvár | Referáty | Blogy | Menu | Počasie | Reality | Slovníky | Zľavy | Súťaže | Pohladnice

centrumholdings.com | O nás | Voľné miesta | Kontakty | Centrum.sk

Copyright © 2014 centrumholdings.com - všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo šírenie obsahu je zakázané bez predchádzajúceho súhlasu.