Zdravie » Výživa | 14. júla 2012

Za mesiac v top forme! Ako na to?

Za mesiac v top forme! Ako na to?

Aké sú ingrediencie pre zdravý životný štýl? Podľa výživárov, fitnes trénerov, fyzioterapeutov a ďalších odborníkov, ktorí by vám vedeli o zdravom stravovaní a pohybe rozprávať od rána do večera, je prvým a najdôležitejším krokom dostať telo do optimálnej hmotnosti a začať pravidelne cvičiť.

Zmena na zdravý životný štýl je aj zbavenie sa zlozvykov a nerestí ako je fajčenie, mať dostatok odpočinku, zvládať stres a začať užívať doplnky výživy. Tým, že začnete na sebe pracovať, už po mesiaci by ste mali na sebe vidieť prvé znaky ako je zlepšenie hladiny cholesterolu, zníženie predtým vysokého tlaku, zníženie rizikových faktorov ochorenia srdca.

Aj keď už máte ochorenie srdca, alebo ak ste dokonca mali infarkt, môže byť zmena životného štýlu pre vás záchranou. Pomôže vám užívať si život oveľa intenzívnejšie, zníži riziko budúceho srdcového infarktu, pomôže znížiť potrebu angioplastiky a bypassu. V preklade si tak predĺžite život!

Podľa Svetovej zdravotníckej organizácie, ochorenia srdca a krvného obehu sú z veľkej časti civilizačné choroby, pretože sú často spôsobené nezdravými návykmi, ako sú napríklad tieto: konzumovať stravu s vysokým obsahom nasýtených tukov a cholesterolu, takmer sa nehýbať, priberať na váhe, mať riskantné hodnoty viscerálneho tuku (brušný tuk).

Ak máte vysoký cholesterol, vysoký krvný tlak alebo ochorenie srdca, zmeny v strave a cvičenie sú vždy súčasťou liečebného plánu, ktorý dostanete od lekára. Niektorí ľudia môžu znížiť svoj krvný tlak vďaka diétam a cvičeniu bez toho, aby užívali nejaké lieky.

Sú zmeny
pre vás náročné?
Program je intenzívny a musíte mať pevnú vôľu. Treba sa však pripraviť na pár šokov. S vekom môže vaše telo strácať schopnosť absorbovať a využiť niektoré živiny v jedle, ako je napríklad vitamín B-12 a vápnik.

Fyziologické znaky týchto diétnych nedostatkov môžu zahŕňať únavu, zhrbenú postava a časté zlomeniny. Odporúčame preto jesť obohatené cereálie, z ktorých niektoré môžu obsahovať 100-percent dennej dávky potrebných živín.

Kontrola váhy
Zvyšok z vašej stravy by mal byť zameraný na primeranú výživu a reguláciu hmotnosti. Jesť potraviny bohaté na vlákninu ako ovocie, zeleninu a celozrnné výrobky vám pomôže vyhnúť sa prejedaniu kvôli nízkemu glykemickému indexu. Telo totiž potrebuje dlhší čas na ich metabolizáciu. Zdravá váha vám zase dopomôže predísť artritíde a svalovým bolestiam, ktoré obmedzujú vašu mobilitu.

Výhody cvičenia
Posilnenie vašich kostí a svalov prostredníctvom cvičení pomáha predchádzať zlomeninám, podvrtnutiu a napätiu. Zvyšuje kondíciu srdca a pľúc, znižuje riziko kardiovaskulárnych ochorení. Stačí 150-minút týždenne aeróbneho cvičenia pre zdravie srdca, ako je rýchla chôdza alebo plávanie a za mesiac vidieť už prvé výsledky!

Autor: Lili

Zdieľať na Facebooku
 
Ženské finty: Na čo dostanete...

Ďalšie články zo sekcie  Zdravie | Výživa

Praktická Žena.sk

Menštruačný kalendár

Praktická Žena.sk

Trápi Vás nadváha?

Vypočítajte si BMI

cm
kg

Neviete čo znamená BMI? Kliknite, a dozvite sa viac

Kontakt na redakciu

redakcia@zena.sk

Aktuálne | Katalóg firiem | Mapy | Doprava | Email | Žena | Magazín | Automix | Lepšie bývanie | Kultúra | Bulvár | Referáty | Blogy | Menu | Počasie | Reality | Slovníky | Zľavy | Súťaže | Pohladnice

centrumholdings.com | O nás | Voľné miesta | Kontakty | Centrum.sk

Copyright © 2014 centrumholdings.com - všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo šírenie obsahu je zakázané bez predchádzajúceho súhlasu.