Zdravie » Výživa | 28. marca 2016

Vyškrtli ste z jedálnička vajíčka?

O túto vitamínovú bombu sa v skutočnosti uberáte. Chcete vedieť prečo? S vajíčkami budete bystrejší. Môže za to predovšetkým vitamín D a K. Déčko tým, že reguluje správne využitie vápniku a fosforu, dbá o pevné kosti a zuby. Káčko zabraňuje vnútornému krvácaniu a u žien nadmernej strate krvi počas menštruácie.

Vďaka lecitínu z bielkov budete mať lepšiu pamäť a schopnosť učiť sa. Žĺtka sú zase zdrojom omega 3-nenasýtených mastných kyselín. Tie stoja napríklad za správnym fungovaním očí, mozgu a prospievajú taktiež srdcu. Vajíčko sa dá oprávnene považovať za gastronomický poklad! Budete aj krajší. Pokiaľ prikladáte význam nielen svojej vitálnej stránke, ale i fyzickej, vsaďte opäť na vajíčko.

Ich konzumáciou si vylepšíte hladinu vitamínu B5, ktorý šéfuje regeneračným procesom, urýchľuje rast vlasov, ale i nechtov. Vitamínu B2 a B9 môžete zas poďakovať za hebkejšiu pleť. Jedno vajíčko vám do tela privedie i celkom slušné množstvo vitamínov skupiny B, vrátane B6, ktorý ovplyvňuje tvorbu serotonínu, hormónu šťastia. Vajíčkové hody telo nabijú vitamínom E, ktorý omladzuje organizmus.

Koľko ich môžeme zjesť za týždeň?
Vďaka síre budete mať pekné vlasy, zinok naopak zabráni ich vypadávaniu. Železo pomôže pri anémii a selén vzpruží vašu imunitu. To už stojí za ich návrat do nákupných košíkov, čo poviete? Koľko kusov je povolených? Názory odborníkov sa v tejto otázke značne rozchádzajú. Kým niektorí sú presvedčení, že vám neublíži ani 10 kusov týždenne, iní odporúčajú maximálny limit 5 kusov v prípade dospelých a 7 kusov, pokiaľ ide o mládež.

Pri počítaní skonzumovaných kusov však nezabúdajte, že vajíčka nájdete aj v pečive, cestovinách či majonéze. Ako dlho ich trávime? Vajíčka dokážu naše telo zamestnať až na niekoľko hodín. I keď športovci sú známi ich popíjaním v surovom stave, vy si ich radšej uvarte. Päť minút je základ, ktorým môžete predísť napríklad nepríjemnej salmonelóze. Najľahšie stráviteľné sú vajíčka uvarené namäkko.

Žalúdok opustia do dvoch hodín. O niečo dlhšie, okolo troch hodín, spracúvame vajce na tvrdo. Najväčšou záťažou pre tráviace orgány však predstavuje volské oko či praženica, ktorá ich zaneprázdni až na šesť hodín. A na záver jeden nepravdivý mýtus. Podaktorí jedinci majú za to, že tmavšie vajcia sú zdravšie. Nie je to pravda. I keď hnedá farba vo vás môže evokovať zafarbenie celozrnných výrobkov, pri vajíčkach to rozhodne neplatí.

Autor: Hana

Zapojte sa do súťaže TU

TIPY NAŠEJ REDAKCIE

Zaujímate sa o zdravie a výživu? Majte tie najnovšie informácie vždy po ruke.

Zdroj: Thoughtsfromalice.com

Hľadáme naj obľúbené miestečko, ktoré máte v dome či byte. A tie naj miestečka budú aj odmenené!

Zdieľať na Facebooku
 
Erotická poviedka: Horúci zážitok s...
Nekonečné riešenia vstupných dverí INTER-OKNO s.r.o.

Nekonečné riešenia vstupných dverí INTER-OKNO s.r.o.

Pánske a dámske značkové hodinky Citizen.

Pánske a dámske značkové hodinky Citizen.

Rôzne typy cestovných kufrov - Lacno

Rôzne typy cestovných kufrov - Lacno

Ďalšie články zo sekcie  Zdravie | Výživa

Praktická Žena.sk

Menštruačný kalendár

Praktická Žena.sk

Trápi Vás nadváha?

Vypočítajte si BMI

cm
kg

Neviete čo znamená BMI? Kliknite, a dozvite sa viac

Kontakt na redakciu

redakcia@zena.sk

Aktuálne | Katalóg firiem | Mapy | Doprava | Email | Žena | Magazín | Automix | Lepšie bývanie | Kultúra | Bulvár | Referáty | Blogy | Menu | Počasie | Slovníky | Súťaže | Pohladnice

www.newsandmedia.sk | O nás | Pomoc | Voľné miesta | Kontakty | Centrum.sk

Copyright © 2016 News and Media Holding, a.s. - všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo šírenie obsahu je zakázané bez predchádzajúceho súhlasu.