Zdravie » Výživa | 1. augusta 2012

Večera pred spaním zrýchľuje spaľovanie

Večera pred spaním zrýchľuje spaľovanie

Dobrá nočná výživa je dôležitá a pomáha telu obnoviť poškodene svalové tkanivo. Jesť správne potraviny predtým, než idete spať, dodáva vášmu telu živiny, ktoré potrebuje hlavne po intenzívnom tréningu, aby ste sa ráno zobudili v lepšom stave. Jesť nesprávne potraviny pred spaním ale povedie k zvýšeniu percenta telesného tuku.

Nočné energetické potreby
Niektorí ľudia sa vyhýbajú jedeniu tesne pred spaním, pretože sa mylne domnievajú, že im to spôsobí nežiaduci rast telesnej hmotnosti. Nemali by ste sa sústrediť na tento mýtus. Aj keď vaša energia sa počas spánku znižuje, nejde úplne k nule.

Vaše telo obnovuje poškodené svalové tkanivá, zatiaľ čo vy spíte a práve vtedy potrebuje správne živiny. Okrem procesu obnovy sa potrebujeme pred spaním najesť aj preto, že v najbližších 6-8 hodinách budete fungovať nalačno. Neexistuje žiadny iný čas počas dňa, kedy by sme vydržali tak dlho nejesť. Telo je zbavené kalórií, než idete spať najedzte sa, inak sa dostanete do katabolického stavu, ktorý by vás mohol stáť časť svalovej hmoty.

Čo je vhodné jesť pred spaním?
Najlepšie možnosti nočného jedla sú potraviny, ktoré sa trávia pomaly. Pomalé trávenie umožní kalóriám uvoľňovať sa po celú noc. Dobré príklady pomaly stráviteľných potravín je zelenina, strukoviny, chudé bielkoviny ako kuracie prsia, vajcia, nízkotučné mliečne výrobky, mlieko, tvaroh, tuniak, proteínové koktaily, morské plody, olivy, orechy. Všetko potraviny, ktoré obsahujú prevažne bielkoviny a správne tuky. Sacharidy by ste pred spaním konzumovať vôbec nemali.

Zakázané!
Potraviny, ktorých by ste sa mali držať čo najďalej sú tie s vysokým glykemickým indexom. Obyčajne ide o jednoduché sacharidy, ktoré sa trávia veľmi rýchlo. Kalórie, ktoré sa pohybujú prostredníctvom vášho tráviaceho systému rýchlo, poskytnú vášmu spiacemu telu obrovský príliv energie v krátkom čase.

Vzhľadom k tomu, že ju nepotrebujete, energia sa bude ukladať do podkožného tuku. Zabudnite teda na biely chlieb, ovocné šťavy, malinovky, pečivo, koláčiky, šišky, aj na bielu ryžu a cukrovinky.

Nežiaduci váhový prírastok
Tí, ktorí argumentujú, že kalórie prijaté v noci povedú k nežiaducemu nárastu hmotnosti v podobe telesného tuku by si mali prečítať znova tento článok. Pamätajte si, že nežiaduci váhový prírastok vás prekvapí, keď jete nezdravo počas celého dňa. Váhová bilancia je riadená vzťahom - koľko kalórií spálite a koľko zjete. Plus, čím viac bielkovín a správneho tuku v strave budete konzumovať a nájdete si čas na pravidelné cvičenie, tým rýchlejšie sa vám začne tuk meniť na svalovú hmotu, ktorá tuk s radosťou požiera. Takže sa vám bude ukladať už ťažšie.  

Autor: Simona

Zdieľať na Facebooku
 
Upírka Bella zmenila účes: Vyzerá...

Ďalšie články zo sekcie  Zdravie | Výživa

Praktická Žena.sk

Menštruačný kalendár

Praktická Žena.sk

Trápi Vás nadváha?

Vypočítajte si BMI

cm
kg

Neviete čo znamená BMI? Kliknite, a dozvite sa viac

Kontakt na redakciu

redakcia@zena.sk

Aktuálne | Katalóg firiem | Mapy | Doprava | Email | Žena | Magazín | Automix | Lepšie bývanie | Kultúra | Bulvár | Referáty | Blogy | Menu | Počasie | Reality | Slovníky | Zľavy | Súťaže | Pohladnice

centrumholdings.com | O nás | Voľné miesta | Kontakty | Centrum.sk

Copyright © 2014 centrumholdings.com - všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo šírenie obsahu je zakázané bez predchádzajúceho súhlasu.