Zdravie » Výživa | 3. marca 2014

Triky ako schudnúť z chleba a pečiva

Možno to znie neuveriteľne, ale nie každé pečivo a chlieb z vás spraví cvalíkov. Poznáme chleby celozrnné, ražné, naklíčené, obohatené o omega-3 mastné kyseliny. Zistite, aký typ chleba je najlepší pre vás a vaše telo a ako jesť správny druh aj pečiva, ktoré vám môže dokonca pomôcť s vašou hmotnosťou.

Uverte
Určite máte teraz skeptický výraz v tvári. Povedali ste si, neexistuje správny typ chleba na chudnutie a udržanie si váhy. Po pravde, chlieb nebol nikdy mimo hru, ani keď ste mali držať diétu. Avšak, jesť správny typ chleba a správne množstvo je rozhodujúce pre úspešné chudnutie.

Na svete je mnoho rôznych typov chleba, je obrovská paleta, z ktorej si môžeme vyberať. Stačí si len spomenúť a môžete ho v obchode nájsť! Zo všetkých zvolených možností, môže byť ale výber správnej voľby skľučujúci.

Rafinovaná múka je nepriateľ
Majte na pamäti, že najdôležitejší druh chleba, ktorý by sa mal stratiť z vašej stravy je biely, z rafinovanej múky. Tento chlieb sa radí medzi sacharidy s vysokým glykemickým indexom a podporuje nadmerné vylučovanie inzulínu. V kocke, zvýšenie inzulínu znamená jeho ukladanie sa do prebytočného tuku.

Pri výbere chleba na chudnutie treba mať kľúč, a to vyberať si kvalitný chlieb, ktorý je plný minerálov a vitamínov, vlákniny, a má nízky glykemický index. Jednoducho, postupujte podľa pokynov nižšie, aby ste sa uistili, že ste nešliapli vedľa pri výbere chleba.

• Pri výbere chleba skontrolujte nutričné hodnoty na etikete a hľadajte slová 100% celozrnný alebo stačí celozrnný. Termíny ako "z pšeničnej múky" nemusí nutne znamenať celozrnný produkt.

• Vyberte si chlieb s nízkym glykemickým indexom, a naklíčenými zrnami. Proces klíčenia znižuje takmer všetky škroby. To je obzvlášť dôležité, ak sa snažíte kontrolovať hladinu cukru v krvi a schudnúť.

• Celozrnné chleby zvyčajne obsahujú viac vlákniny. Najmenej dva gramy vlákniny na krajec chleba.

• Nenechajte sa zmiasť slovom - obohatený. Zvyčajne ide o rafinované obilniny. Drahé živiny, ktoré boli odstránené počas rafinácie sú z časti pridané späť dovnútra. Výrobcovia sú niekedy žiadaní zo zákona, aby nahradili stratu vitamínov a minerálov.

• Pri zdvihnutí by mal byť chlieb mierne ťažší ako biely, vzhľadom k vyššiemu obsahu vlákniny a celých zŕn. Nebudete môcť robiť zo striedky malé guličky, ako to môžete robiť s bielym chlebom.

• Pozrite sa na zoznam zložiek skôr ako na farbu chleba. Mnohí výrobcovia aj rafinovanú múku zafarbia, aby chlieb vyzeral byť tmavý, a tým zdravší a diétnejší. Rovnako sa to deje aj s bielym, nafarbeným pečivom.

Výskum jasne ukazuje, že celozrnné potraviny sú optimálnejším zdrojom výživy, vhodným zdrojom paliva, a dokonca slúžia aj na chudnutie. Stačí sa teda prepnúť na celozrnné výrobky a sledovať vašu stúpajúcu energiu a ako sa zdravo zbavujete prebytočných kilogramov.

TIP: Ak túžite z času na čas po konzumácií bieleho chleba a pečiva, pomôžete si urobiť ho zdravším malou fintou. Znížite mu glykemický index! Ako? Že si každé sústo pred konzumáciou namočíte do olivového oleja. Ide totiž o správne tuky, ktoré spôsobia, že sa vám nebude do krvi vylučovať priveľké množstvo inzulínu a nezačnete byť veľmi rýchlo zase hladní a inzulín sa vám neuloží do tukových zísob.

Autor: Elie

Zdieľať na Facebooku
 
5 vecí, ktorými muža totálne...

Ďalšie články zo sekcie  Zdravie | Výživa

Praktická Žena.sk

Menštruačný kalendár

Praktická Žena.sk

Trápi Vás nadváha?

Vypočítajte si BMI

cm
kg

Neviete čo znamená BMI? Kliknite, a dozvite sa viac

Kontakt na redakciu

redakcia@zena.sk

Aktuálne | Katalóg firiem | Mapy | Doprava | Email | Žena | Magazín | Automix | Lepšie bývanie | Kultúra | Bulvár | Referáty | Blogy | Menu | Počasie | Reality | Slovníky | Zľavy | Súťaže | Pohladnice

centrumholdings.com | O nás | Voľné miesta | Kontakty | Centrum.sk

Copyright © 2014 centrumholdings.com - všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo šírenie obsahu je zakázané bez predchádzajúceho súhlasu.