Zdravie » Výživa | 20. júla 2012

Toto sú katastrofálne sladkosti!

Poznáte to. Sú lákavé, lahodné. No proste neodolateľné. Ale práve svojou lákavosťou môžu byť nebezpečné. Reč je o sladkostiach. Cukríky, keksíky, dobošky, lízanky, zmrzliny. Hýria pestrými farbami a chutia výborne. No na dosiahnutie týchto vlastností sa používajú látky, ktoré nám viac uškodia ako osožia. Aké sú to?

Nebezpečné éčka
V sladkostiach, v limonádach, či v iných potravinách môžeme nájsť aditíva ľudovo nazvané éčka. Čo sú zač a prečo sa pridávajú do potravín? Jednoducho pre našu pohodlnosť. Zníženie ceny výrobku, a tým nárast zisku výrobcom.

Pre zvýšenie lákavosti a trvanlivosti. Myslí niekto aj na naše zdravie? Vďaka éčkam tak akurát docielite „zdravšie“ farby potravín. Tiež „zázraky“ typu banán v čokoláde bez banánu, ovocná šťava bez ovocia a pod. Nech si aspoň myslíme, že sa stravujeme zdravo. No skutočnosť je iná...

Astma zo sladkostí?
Tieto prídavné látky v potravinách môžu vyvolať nevoľnosť, alergie, výražky, ekzémy, žihlavku alebo astmu. Taktiež hyperaktivitu u detí. Najhoršie z éčok sú E102, E104, E110, E122, E124 a E129. Bývajú to väčšinou farbivá. Vyvarujte sa preto nadprirodzene žltých, zelených, žltozelených, červených sladkostí či malinoviek. Okrem obezity, pokazených zubov vám môžu privodiť ešte aj spomínané problémy.  

Čo zjesť, keď vás prepadne chuť na sladké?
V prvom rade treba vyriešiť, prečo máte vôbec nutkanie zjesť niečo sladké. Príčinou je väčšinou kolísanie hladiny cukru v krvi v dôsledku nepravidelnej nesprávnej stravy v priebehu dňa.

Vynecháte raňajky a potom do pár hodín vymetáte v práci zásuvky zúfalo hľadajúc sladký poklad? Častým riešením tejto situácie sú cukríky, keksíky, čokoládové tyčinky a pod..

No práve tieto bežné sladkosti majú vysoký glykemický index, ktorý rozhodí vašu hladinu cukru v krvi. Zdravším riešením sú potraviny, ktoré vďaka svojim zložkám pomáhajú znižovať glykemický index. Znamená to, že sacharidy obsiahnuté v nich sa pomaly vylučujú do krvi a nie nárazovo. Ktoré sú to?

Napríklad jabĺčko, orechy, mandle, semienka, ovsené vločky, med. Keď už neodoláte čokoládam, dajte si pred alebo hneď po ich konzumácii za hrsť orechov, či pohár zakýsaného mlieka. Oboje znižuje spomínaný glykemický index, a tým spomaľuje vylučovanie cukru do krvi.

Autor: Elie

Zdieľať na Facebooku
 

Dnešne novinky

Ďalšie články zo sekcie  Zdravie | Výživa

Praktická Žena.sk

Menštruačný kalendár

Praktická Žena.sk

Trápi Vás nadváha?

Vypočítajte si BMI

cm
kg

Neviete čo znamená BMI? Kliknite, a dozvite sa viac

Kontakt na redakciu

redakcia@zena.sk

Aktuálne | Katalóg firiem | Mapy | Doprava | Email | Žena | Magazín | Automix | Lepšie bývanie | Kultúra | Bulvár | Referáty | Blogy | Menu | Počasie | Reality | Slovníky | Zľavy | Súťaže | Pohladnice

centrumholdings.com | O nás | Voľné miesta | Kontakty | Centrum.sk

Copyright © 2014 centrumholdings.com - všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo šírenie obsahu je zakázané bez predchádzajúceho súhlasu.