Zdravie » Výživa | 30. júla 2012

Toto je najhoršie raňajkové menu

Či už pracujete, alebo si budujete svalovú hmotu, mali by ste si byť dobre vedomí toho, čo dávate do tela už od rána. Prvé jedlo dňa je totiž mimoriadne dôležité. Raňajky majú totiž vplyv na celkovú kondíciu, majú ďalekosiahle dôsledky na váš cholesterol, zdravie srdca aj vplyv na sexuálnu túžbu a rozsah pozornosti. Tu sú tie najhoršie raňajky, na ktoré by ste mali zabudnúť...

1. Vločky
Pripraviť si ovsené vločky je rýchle, a pokiaľ sa rozhodnete pre sladký variant plný hrozienok s kúskami čokolády, potom pre vašu kondíciu neurobíte bohviečo. Mohlo by sa zdať kontroverzné, že práve ovsené vločky sú na zozname najhorších raňajkových potravín, ale veľa pravidelného prísunu obilnín v skutočnosti znamená príliš veľa sacharidov, vaše raňajky sú tak plné cukru! Vyberte si vločky s vysokým obsahom vlákniny, ktoré majú nízky obsah cukru.

2. Vyprážané jedlo
Už aj na Slovensko sa dostali nezdravé raňajky ako je párok, volské oko, mastná slanina. Všetko naložené v tuku, bohaté na dusitany. K tomu presolené hranolky. Pokiaľ pracujete celý deň ako robotník na stavbe, raz za čas vám takéto raňajky neuškodia. Pokiaľ sú však na vašom raňajkovom menu stále a necvičíte každý deň aspoň dve hodiny, potom tento mastný tanier okamžite vyhoďte do koša.

Približne 1 z 18 mužov dostane rakovinu hrubého čreva a takéto raňajky zvyšujú šance na získanie tejto diagnózy. Ako alternatívu si zvoľte radšej grilované paradajky, huby na toaste. Sú chutné a zdravé, plné antioxidantov.

3. Mafiny
Mafiny sú raňajky, ktoré sa konzumujú v aute alebo po ceste do práce, kým prídete k dverám od firmy. V podstate naštartujete váš tráviaci systém veľkou dávkou cukru. Zvýši sa vylučovanie inzulínu, čo môže spôsobiť za chvíľu únavu.

Mafiny tiež majú vysoký obsah nasýtených škodlivých tukov. Zabudnite na nízkotučné verzie mafinov, tiež obsahujú podobné množstvo cukru.  Nenechajte sa zmiasť tým, že obsahujú vločky alebo ovocie.

4. Palacinky a placky
Neexistuje žiadna zdravá možnosť, pokiaľ ide o placky, aj pohánkové placky nakoniec vyprážate na oleji alebo na masle. Lievanec sú zvyčajne zmes z múky, vajec, mlieka a masla. Múka je jednoduchý sacharid, ktorý rapídne a nebezpečne zvyšuje hladinu cukru v krvi.
K tomu sa hodia rôzne ovocné zálievky z prášku, plné cukru a kalórií. Ak už musíte mať na ráno palacinky, nepoužívajte na ne polotovar, urobte si vlastné cesto, použite veľa tvarohu a domáce zdravé potraviny s fruktózou a medom.

Autor: Denisa

Zdieľať na Facebooku
 
Vzorec na lásku: Vyrátajte si, ako...

Ďalšie články zo sekcie  Zdravie | Výživa

Praktická Žena.sk

Menštruačný kalendár

Praktická Žena.sk

Trápi Vás nadváha?

Vypočítajte si BMI

cm
kg

Neviete čo znamená BMI? Kliknite, a dozvite sa viac

Kontakt na redakciu

redakcia@zena.sk

Aktuálne | Katalóg firiem | Mapy | Doprava | Email | Žena | Magazín | Automix | Lepšie bývanie | Kultúra | Bulvár | Referáty | Blogy | Menu | Počasie | Reality | Slovníky | Zľavy | Súťaže | Pohladnice

centrumholdings.com | O nás | Voľné miesta | Kontakty | Centrum.sk

Copyright © 2014 centrumholdings.com - všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo šírenie obsahu je zakázané bez predchádzajúceho súhlasu.