Zdravie » Choroby | 23. júla 2012

Takto sa vyhnete bolestiam nôh po behaní

Mnoho ľudí už zažilo po športe bolesti nôh. Zatiaľ, čo v niektorých prípadoch môžu byť spôsobené úrazom alebo zlým zdravotným stavom, príčinou môže byť aj artritída, kožné choroby, ale aj obyčajný beh.

Beh pôsobí na nohy silou, ktorá je dvakrát až trikrát silnejšia na dolné končatiny než vyvíjame pri chôdzi. Ak dochádza k bolesti alebo nepríjemným pocitom v nohách, ktoré nijako nesúvisia so zlým zdravotným stavom alebo zranením, použite naše tipy, ako postupovať pri behu, aby ste si nezničili nohy.

Bežecká obuv
Správna obuv je veľmi dôležitá, pokiaľ ide o zamedzenie bolesti nôh po behu. Ak máte nevhodnú, opotrebovanú obuv, nemusíte mať dostatočnú podporu pre vaše nohy a hlavne členky. Môže to viesť nielen k bolesti nôh, ale aj výronu členku alebo napätia či inému typu poranenia dolných končatín.

Oboznámte sa so správnymi topánkami tak, aby zodpovedali tvaru vašej nohy, hovorte s niekým znalým, ako atletickým trénerom alebo špecialistom na topánky alebo odborníkom na športový tovar. Vyhnite sa topánkam, ktoré sú príliš tesné, ktoré môžu vytvoriť tlak na nervy v nohách, čo vedie k bolesti nôh. Kompresné ponožky môžu byť ďalším riešením na ochranu nohy. Riadia totiž prietok krvi vašich dolných končatín.

Bežecký povrch
Pokiaľ dochádza ku chronickej bolesti nôh po každom behu, zvážte jemnejší terén. Betón a asfalt sú jedny z najťažších povrchov. Avšak, asfalt býva komfortnejší ako betón, takže si radšej vyberte cestu na rozdiel od chodníka. Lepšie pre nohy, no bohužiaľ, horšie pre bezpečnosť.

Ďalšou možnosťou je nerovný povrch ako kamienky a štrk, vaše nohy budú menej dobité, pretože ide o mäkší povrch. Najlepšia plocha, alebo bežecká dráha je gumený povrch.

Sú určité oblasti chodidla, ktoré sú náchylné k väčšej bolesti a nepohodliu. Tieto plochy môžu byť náchylnejšie napr. k rozvoju mozoľov. Zabráňte bolesti v týchto citlivých častiach nôh, noste pohodlné ponožky, ktoré nedráždia nohy pri behu,  zožeňte si vložky do bežeckých topánok na odpruženie a podporu.

Zahrievajte sa pred behom
Aby nedošlo k zraneniu, je dôležité začať rozcvičovaním. Počnúc chôdzou alebo ľahkým joggingom si môžete skúsiť dynamické zahrievacie cvičenia. Je dôležité, aby sa natiahli všetky svaly na nohách, a zabránilo sa tým bolesti nôh.

Majte na pamäti, že bolesť nie je nevyhnutne zlá vec. Je to len spôsob, ktorým vám vaše telo hovorí, že niečo nie je v poriadku. Ak začnete cítiť bolesť nohy bez zjavného dôvodu uprostred behu, zastavte, urobite si prestávku a odsledujte problém.

Ak sa snažíte na nohu tlačiť cez bolesť, vystavujete sa riziku spôsobenia ďalšej ujmy na zdraví. Ak bežíte na dlhšiu vzdialenosť, než ste boli zvyknutí, vaše telo vám hovorí, že je čas skončiť. Kedykoľvek chcete predĺžiť vytrvalosť svojho behu, uistite sa, že idete na to postupnými krokmi.

Autor: Simona

Zdieľať na Facebooku
 

Dnešne novinky

Ďalšie články zo sekcie  Zdravie | Choroby

Praktická Žena.sk

Menštruačný kalendár

Praktická Žena.sk

Trápi Vás nadváha?

Vypočítajte si BMI

cm
kg

Neviete čo znamená BMI? Kliknite, a dozvite sa viac

Kontakt na redakciu

redakcia@zena.sk

Aktuálne | Katalóg firiem | Mapy | Doprava | Email | Žena | Magazín | Automix | Lepšie bývanie | Kultúra | Bulvár | Referáty | Blogy | Menu | Počasie | Reality | Slovníky | Zľavy | Súťaže | Pohladnice

centrumholdings.com | O nás | Voľné miesta | Kontakty | Centrum.sk

Copyright © 2014 centrumholdings.com - všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo šírenie obsahu je zakázané bez predchádzajúceho súhlasu.