Zdravie » Choroby | 13. januára 2012

Ste schopná chodiť do fitka 3x do týždňa?

Ste schopná chodiť do fitka 3x do týždňa?

Sú vaše fitnes ciele reálne? Každý psychológ hovorí, že by ste mali zabudnúť na zlyhanie a nastaviť sami seba na úspech! Nám však ide o vaše zdravie. Aj preto poslednú časť nášho špeciálu o zdravom cvičení venujeme práve téme našej kondície a obtiažnosti cvičebného plánu. 

Pozrite sa realisticky, na čo skutočne máte
Ste naozaj schopná chodiť do fitnes centra trikrát do týždňa? Ste 100% zdravá, že môžete vykonávať každý pohyb bez obmedzenia? Môže sa to zdať ako podceňovanie začať v malom, ale pamätajte, že ak sa chcete nastaviť na úspech, nemôžete vyhorieť už na začiatku, ani sa zraniť. Premýšľajte o tom. Koľkokrát ste si vy alebo niekto z vášho okolia nastavili obrovské ciele stratiť 50 alebo viac kilogramov? A podarilo sa to?

Pravdou je, že aj keď ľudia majú tie najlepšie úmysly a vôľu urobiť niečo veľké, bez plánu a inteligentného cieľa narazia na prekážky a zlyhania. Zmeňte veľký cieľ na menšie, realistické. Pomôže vám to ako psychicky, tak fyzicky. Táto metóda môže pomôcť zlepšiť kondíciu postupne a bezpečne, ktorá pomáha budovať sebadôveru. Prvým krokom k stanoveniu realistických cieľov je naozaj o nich premýšľať.

Premýšľajte o zdraví
A nielen to. Náš špeciál sme začínali práve odporúčaním konzultovať cvičebný plán na začiatku s lekárom. Buďte realistická a úprimne povedané, porozmýšľajte o svojom zdraví a fyzických zdatnostiach. Pomalé a stabilné nie je tento závod vyhrať. Pokúste sa spomenúť si, ako dopadli vaše vytrvalostné akcie. Skončili ste v nejakej športovej súťaži na prvých troch miestach? Ak chcete naštartovať vašu účasť na vytrvalostných pretekoch, je dôležité začať budovať svoju fitnes základňu pomaly a naozaj počúvať svoje telo.

Nereálny cieľ pre osoby so sedavým zamestnaním
Ako by ste si to predstavovali? Napríklad ísť do posilňovne každý deň? Realistickejší cieľ je byť aktívna aspoň po dobu najmenej 10 minút každý deň. Väčšina športov vyžaduje výbušné emócie, spojené s extrémnou bolesťou alebo zranením.

Zvlášť, keď sa snažíte robiť niečo, čo ste nerobili posledné roky. Rozumná cesta je stretnúť sa s osobným trénerom aspoň raz týždenne po dobu jedného mesiaca, a riadiť sa jeho pokynmi. Kvalifikovaný osobný tréner vám tiež pomôže nastaviť iné reálne ciele, ak tie vaše sú prehnané.

Nezabudnite sa odmeniť
Snáď najdôležitejšou súčasťou nastavenia efektívnych a realistických fitnes cieľov je vedieť sa odmeniť, keď dosiahnete svoj cieľ, a to aj ten najmenší. Nakúpte si drahý časopis na čítanie, tešte sa z dlhých kúpeľov alebo z nákupu nových šiat. Tiež sa nebojte vyladiť svoj cieľ, ako plynie čas. Všetko sa môže meniť.  

Autor: Liliana

Zdieľať na Facebooku
 
Prečo sa muži „odľúbia“?

Ďalšie články zo sekcie  Zdravie | Choroby

Praktická Žena.sk

Menštruačný kalendár

Praktická Žena.sk

Trápi Vás nadváha?

Vypočítajte si BMI

cm
kg

Neviete čo znamená BMI? Kliknite, a dozvite sa viac

Kontakt na redakciu

redakcia@zena.sk

Aktuálne | Katalóg firiem | Mapy | Doprava | Email | Žena | Magazín | Automix | Lepšie bývanie | Kultúra | Bulvár | Referáty | Blogy | Menu | Počasie | Reality | Slovníky | Zľavy | Súťaže | Pohladnice

centrumholdings.com | O nás | Voľné miesta | Kontakty | Centrum.sk

Copyright © 2014 centrumholdings.com - všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo šírenie obsahu je zakázané bez predchádzajúceho súhlasu.