Príčina priberania: Kortikoidy

Príčina priberania: Kortikoidy

Ďalšie poradne
Dobrý večer, pani doktorka. Po liečbe hodgkina, kde boli asi aj kortikoidy sa mi nedarí schudnúť a napriek všetkej snahe pomaličky priberám. Dnes, 8 mesiacov po liečbe mám 8 kg navyše a to cvičím 3 x do týždňa po hodine už vyše troch mesiacov a dodržiavam jedálníček. Jem viac krát a v malom množstve a nízkokalorické jedlá. A priberám. Chcela by som si dať vyšetriť štítnu žľazu, lebo toto nie je s kostolným poriadkom. Pred liečbou som nikdy problém nemala. Myslíte, že to je dobré rozhodnutie? Čím to môže byť spôsobené? Ďakujem

Danka, Bratislava

Milá Danka, je obdivuhodné, ako sa po takom krátkom čase snažíte dostať do formy. Táto snaha je pre Váš zdravotný stav viac než priaznivá. Ak takto budete pokračovať, máte veľkú šancu žiť naďalej dlho plnohodnotný, zdravý život, aj po takej toxickej a určite nie ľahkej onkologickej liečbe. Predpokladám, že počas nej ste určite užívali kortikoidy, ktoré teda narobia poriadny rozvrat v tele, najmä čo sa týka hmotnosti. Pri dlhodobom užívaní kortikoidov sa dostaví nežiadúci účinok, tzv. Cushingov syndróm. Celková hmotnosť sa môže zvýšiť, gluteálna oblasť je neprimerane útla, horné a dolné končatiny sú nápadne tenké - tzv. pavúkovitá postava, dochádza k úbytku svalovej hmoty (hlavne v oblasti stehien a ramien) - tj. disproporčný typ obezity.

Pokiaľ neprestane užívať lieky, úbytok hmotnosti nie je možný a po ukončení liečby sa ručička na váhach pohybuje smerom dole tiež veľmi pomaly. Na to, aby ste vyzerali ako pred liečbou potrebujete viac času ako ste uviedli. Neviem, aká je Vaša hmotnosť a výška teraz a tiež ste nespomenuli, či a koľko ste počas liečby schudli. To by bolo vhodné prehodnotiť a podľa toho sa aj zariadiť pri možnej redukcii hmotnosti. Vzhľadom na to, že ste podstúpili radikálny zákrok do Vášho zdravotného stavu, žiadne radikálne diétne režimy Vám neodporúčam. Pokračujte v žití zdravého životného štýlu aj naďalej.

Čo sa týka vyšetrenia štítnej žľazy o ktorom uvažujete, vzhľadom na to, že priberáte, nemyslím si, že je vo Vašom prípade nutné. Obezita nie je totiž jediným príznakom ochorení štítnej žľazy. Na to, aby ste mohli mať podozrenie z ochorenia štítnej žľazy, by ste museli byť výraznejšie unavená, zvýšene citlivá na chlad, apatická, mali by ste pocit celkového zníženia telesnej a duševnej výkonnosti. Pri zníženej funkcii štítnej žľazy, ktorá je sprevádzaná aj Vami uvedeným postupným priberaní na hmotnosti sa vyskytuje suchá, šupinatá, studená, cestovitá, koža svetložltej farby. Vlasy sú suché, lomivé, vo zvýšenej miere vypadávajú, v tvári vidíme opuch okolo očí, veľký jazyk s otlačeným zuboradím. Môže dôsjť k spomaleniu srdcovej frekvencie (bradykardia), prípadne zväčšenia až zlyhania srdca. Častým príznakom býva aj zápcha. Nastávajú aj zmeny laboratórnych parametrov (napr. cholesterolu, sodíka, krvného obrazu).

Podľa môjho názora, symptóm zväčšovania hmotnosti súvisí s onkologickou liečbou, skúste sa poradiť s Vaším onkológom, u ktorého ste v evidencii. Ten by vám mal najlepšie vedieť poradiť prípadne ponúknuť vhodné riešenie Vášho problému.

Zdieľať na Facebooku
Vložiť otázku do tejto poradne

Ďalšie články z poradne  Poradňa zdravej výživy

Súťaž

Získajte parfum, ktorý vás dokonalo prevonia

Získajte parfum, ktorý vás dokonalo prevoniadetail

Súťaž trvá do 31.08.2014

Praktická Žena.sk

Menštruačný kalendár

Aktuálne | Katalóg firiem | Mapy | Doprava | Email | Žena | Magazín | Automix | Lepšie bývanie | Kultúra | Bulvár | Referáty | Blogy | Menu | Počasie | Reality | Slovníky | Zľavy | Súťaže | Pohladnice

centrumholdings.com | O nás | Voľné miesta | Kontakty | Centrum.sk

Copyright © 2014 centrumholdings.com - všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo šírenie obsahu je zakázané bez predchádzajúceho súhlasu.