Zdravie » Výživa | 21. júla 2012

Prvé jedlo dňa by malo zahŕňať tuky!

Ak máte nadváhu alebo cukrovku, môžete byť obeťou otravy sacharidmi! Najviac vražedných chorôb, ktorým čelíme dnes, vrátane obezity, sú výsledkom zdôrazňovania sacharidov v našej strave.

Jedlo je naše palivo
Veľa záleží na tom, čo do seba dávame. Ako dlho a ako dobre žijeme, záleží na tom, aké "palivo" náš mozog, srdce, hormóny, obličky, pečeň, pľúca, koža a kosti používajú. Ľudské bunky, tkanivá a orgány optimálne fungujú, ak im je poskytované, čo potrebujú, a vtedy, keď to potrebujú.

Je ľahké tvrdiť, že tuk je najdôležitejší makronutrient. Našich 70 biliónov buniek je chránených dvoma vrstvami tuku. Aj keď súčasťou našej stravy by mali byť aj starostlivo vybrané sacharidy, je nutné ich obmedziť s cieľom udržať hladinu krvného cukru v norme.

Sacharidy totiž zvyšujú množstvo inzulínu v krvi. Pre väčšinu ľudí by malo byť obmedzenie sacharidov asi na 60 gramov denne. Naše telo sa bude lepšie udržiavať a regenerovať, keď sacharidy nezahltia jeho hormonálny systém.

Naše biologické požiadavku na sacharidy sú: NULA
Optimálna strava zdôrazňuje kompletné živočíšne bielkoviny pre udržanie a regeneráciu tela a tuky, ktoré poskytujú energiu, okrem iného na trávenie a vstrebávanie bielkovín. Optimálna strava nie je diéta s vysokým obsahom bielkovín, je s vysokým obsahom tuku!

Vaše prvé jedlo dňa by malo zahŕňať tuky. Ako naše hlavné palivo si najčastejšie vyberáme medzi tukmi a sacharidmi. Tuky sú energia a živiny. Nezvyšujú hladinu krvného cukru, poskytujú pocit sýtosti a uspokojenia energetických potrieb tela.

V závislosti od okolností, môžete jesť až 3000 a viac kalórií za deň, ale stále budete štíhli, pokiaľ to budú kalórie z potravín z tuku a nie zo sacharidov. Môžete jesť steak, kurča. Stále pre vaše telo urobíte viac, ako keby ste si dali nanukovú tortu.

Naše telá sa vyvinuli na konzumáciu s dôrazom na bielkoviny a prírodné tuky ako sú vajcia, ryby a mäso. Trpíme dnes, pretože v našej strave dominujú sacharidy a vysoké percento rafinovaných cukrov. Základom optimálnej stravy je obmedzenie sacharidov, často spájaných s metabolickými poruchami, ktoré spôsobujú zvýšenie telesnej hmotnosti, hlad, cukrovku a ochorenia srdca.

Autor: Elie

TIPY NAŠEJ REDAKCIE

Zaujímate sa o zdravie a výživu? Majte tie najnovšie informácie vždy po ruke.

Zdroj: Designtrends.com

Majú vaše deti krásnu detskú izbu? Ukážte nám ju a vyhrajte každý týždeň super detskú knihu!

Zdieľať na Facebooku
 
10 rokov som si užívala sex na jednu...
Tie najkrajšie plavky tohto leta nájdeš TU

Tie najkrajšie plavky tohto leta nájdeš TU

Firemné akcie v hoteli Savannah****deluxe

Firemné akcie v hoteli Savannah****deluxe

Hodinky pre poriadnych mužov – VOSTOK EUROPE!

Hodinky pre poriadnych mužov – VOSTOK EUROPE!

Ďalšie články zo sekcie  Zdravie | Výživa

Praktická Žena.sk

Menštruačný kalendár

Praktická Žena.sk

Trápi Vás nadváha?

Vypočítajte si BMI

cm
kg

Neviete čo znamená BMI? Kliknite, a dozvite sa viac

Kontakt na redakciu

redakcia@zena.sk

Aktuálne | Katalóg firiem | Mapy | Doprava | Email | Žena | Magazín | Automix | Lepšie bývanie | Kultúra | Bulvár | Referáty | Blogy | Menu | Počasie | Slovníky | Súťaže | Pohladnice

www.newsandmedia.sk | O nás | Pomoc | Voľné miesta | Kontakty | Centrum.sk

Copyright © 2016 News and Media Holding, a.s. - všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo šírenie obsahu je zakázané bez predchádzajúceho súhlasu.