Zdravie » Výživa | 18. septembra 2012

Priberieme z každého sušeného ovocia?

Priberieme z každého sušeného ovocia?

Keď nemáte čerstvé ovocie k dispozícii, sušené je skvelá voľba. Vzhľadom k tomu, že sa nepokazí tak rýchlo, je ideálne do kabelky, šuplíka alebo tašky a môže byť pridané do mnohých jedál, vrátane šalátov, jogurtu, ovsených vločiek a k pečivu.

Veľký výber
K dispozícii je veľký výber. Sušené ovocie môže byť súčasťou zdravej stravy. Je bohatým zdrojom minerálnych látok, niektorých vitamínov a vlákniny. Vzhľadom k tomu, že je bez vody, ide o väčšiu koncentráciu cukru v potrave.

Mnoho sušeného ovocia spadá do kalorického rozsahu 110 – 160 kJ. Polovica šálky alebo 10 sušených krúžkov jablka má zhruba 156 kalórií. Najviac kalórií má sušené ovocie, ktoré bolo spracované v oleji ako to zvyknú robiť s banánom.

Prísady
Počas procesu sušenia stráca ovocie obsah vody, takže vo vnútri sú len vitamíny, minerály a ďalší nutričný obsah. V mnohých prípadoch sa pridáva ešte nejaká chemická prísada, aby bola zachovaná sviežosť a farba. 

Mnoho značiek, ktoré predávajú sušené ovocie ho ešte prisladzujú sirupom. Ak sušené ovocie nedostane ďalšiu dávku cukru, budete konzumovať iba fruktózu - cukor, ktorý sa prirodzene vyskytuje vo všetkých plodoch. Pridaním sacharózy alebo alternatívnych sladidiel sa množstvo kalórií a sladký obsah zvýši.

Hladina cukru
Väčšina výrobcov tlačí nutričné štítky na obaly, aby nás informovali o obsahu živín. Tiež sa objavujú informácie o zdravej denne spotrebe tohto ovocia. V konečnom dôsledku tak či tak aj zo sušeného ovocia môžeme pribrať na váhe, pretože všetky plody, sušené alebo nie, obsahujú stredné až vysoké hladiny cukrov a kalórií.

Všetok cukor, ktorý budete konzumovať, sa buď metabolizuje pre energetické využitie, alebo sa uloží ako tuk. Akýkoľvek typ cukru, vrátane fruktózy, zvyčajne spôsobuje inzulínovú rezistenciu, pokiaľ ho je veľa a vedie k obezite.

Varovanie
Vzhľadom k malej veľkosti sušených plodov, ľudia si často myslia, že jesť veľké hrste naraz nebude mať žiadny negatívny vplyv. Musíte si uvedomiť, že veľkosť sušeného ovocia je taká v dôsledku nedostatku vlhkosti. Určite by ste ho toľko nezjedli, pokiaľ by bolo v pôvodnom stave.

Sušené ovocie často obsahuje väčšie množstvo vlákniny a niektorých vitamínov ako ich čerstvé náprotivky. Sušená verzia slúži ako zdravá desiata pri konzumácii s mierou a podľa označení množstva. Jesť sušené ovocie vám pomôže cítiť sa menej nafúknutí. Čerstvé ovocie nás totiž často nafučí a máme pocit plnosť kvôli jeho obsahu vody.

Autor: Denisa

Zdieľať na Facebooku
 
Poloha absolútnej slasti: Poznáte ju?

Ďalšie články zo sekcie  Zdravie | Výživa

Praktická Žena.sk

Menštruačný kalendár

Praktická Žena.sk

Trápi Vás nadváha?

Vypočítajte si BMI

cm
kg

Neviete čo znamená BMI? Kliknite, a dozvite sa viac

Kontakt na redakciu

redakcia@zena.sk

Aktuálne | Katalóg firiem | Mapy | Doprava | Email | Žena | Magazín | Automix | Lepšie bývanie | Kultúra | Bulvár | Referáty | Blogy | Menu | Počasie | Reality | Slovníky | Zľavy | Súťaže | Pohladnice

centrumholdings.com | O nás | Voľné miesta | Kontakty | Centrum.sk

Copyright © 2014 centrumholdings.com - všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo šírenie obsahu je zakázané bez predchádzajúceho súhlasu.