Zdravie » Výživa | 22. januára 2016

Potraviny, ktoré vás HNEĎ nakopnú!

Potraviny, ktoré vás HNEĎ nakopnú!

Ktoré potraviny by sme si mali dopriať pred náročným dňom? Také, ktoré stabilizujú váš žalúdok, dodajú správnu výživu vášmu mozgu aj dostatok živín a vitamínov telu, zlepšia váš výkon a sústredenie, ale zároveň vás nezaťažia. Ráno pred vyčerpávajúcim pracovným alebo inak namáhavým dňom by sa preto na raňajky, ale aj počas dňa vo vašom jedálničku mali nachádzať niektoré z nasledujúcich potravín.

Zemiaková kaša
Zemiaky obsahujú chróm a v tejto forme sú najzdravšie. Kaša by vám mala zvýšiť hladinu serotonínov v mozgu, ktoré ovplyvňujú našu náladu pozitívnym smerom.

Avokádo
Okrem toho, že je voňavé, šťavnaté a chutné, je skvelým zdrojom kyseliny listovej, ktorá znižuje pocit únavy. Môžete ho jesť v šaláte, smoothie, kaši, nepečenom koláči či toaste.

Arašidové maslo
V čo najprírodnejšej forme bez pridaných solí a cukrov podporuje trávenie a chod čriev, optimalizuje krvnú hladinu cukru a znižujú zlý cholesterol a dodáva nám proteíny, ktoré nás posilňujú.

Mandle a orechy
Horčík, ktorý majú plody mandlí a vlašských orechov, v sebe, sa používa na liečbu depresií už okolo sto rokov. Prevencii a srdcovo-cievnemu systému napomáhajú aj ich omega-3 mastné kyseliny, ktorými oplývajú aj ľanové semienka.

Citrónová voda
Voda s citrónom nás nielen osvieži a nabudí, ale zlepší náš tráviaci systém aj vďaka extrémnemu obsahu vitamínu C. Je dokázané, že ten vám pomôže zvládať stresové situácie, preto si rozriedený citrón, pomaranče a mandarínky alebo červené bobuľovité ovocie a mandarínky doprajte denne.

Melón
Minerál draslík, ktorý vodný melón obsahuje, pomáha udržať v norme krvný tlak, čo vám môže pomôcť počas stresového dňa.

Hnedé obilniny
Spôsobujú tvorbu inzulínu, ktorá prirodzene vyrovnáva hladinu cukru v krvi. Skvelou prílohou počas náročného dňa sú ovsené vločky, jazmínová ryža či celozrnný chlieb, v kombinácii s ovocím a bielkovinami.

Banány
Sú skvelých zdrojom energie počas dňa, ale najmä ráno, majú výrazný podiel fruktózy, sacharózy a vlákniny, ktorá vás zasýti a povzbudí. Sú aj veľmi dobre kombinovateľné – v mliečno-jogurtových, ovocných a zeleninových koktailoch, v toastoch aj zdravých koláčoch.

Autor: Mirka

TIPY NAŠEJ REDAKCIE

Zaujímate sa o zdravie a výživu? Majte tie najnovšie informácie vždy po ruke.

Zdroj: Designtrends.com

Majú vaše deti krásnu detskú izbu? Ukážte nám ju a vyhrajte každý týždeň super detskú knihu!

Zdieľať na Facebooku
 

Dnešne novinky

Zabávaj sa v lete s Lucy a jej kamoškami!

Zabávaj sa v lete s Lucy a jej kamoškami!

Do plaviek ešte schudnúť stíhate! 14,99€/kg

Do plaviek ešte schudnúť stíhate! 14,99€/kg

Najkrajšie plavky tejto sezóny , pozrite sa.

Najkrajšie plavky tejto sezóny , pozrite sa.

Ďalšie články zo sekcie  Zdravie | Výživa

Praktická Žena.sk

Menštruačný kalendár

Praktická Žena.sk

Trápi Vás nadváha?

Vypočítajte si BMI

cm
kg

Neviete čo znamená BMI? Kliknite, a dozvite sa viac

Kontakt na redakciu

redakcia@zena.sk

Aktuálne | Katalóg firiem | Mapy | Doprava | Email | Žena | Magazín | Automix | Lepšie bývanie | Kultúra | Bulvár | Referáty | Blogy | Menu | Počasie | Slovníky | Súťaže | Pohladnice

www.newsandmedia.sk | O nás | Pomoc | Voľné miesta | Kontakty | Centrum.sk

Copyright © 2016 News and Media Holding, a.s. - všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo šírenie obsahu je zakázané bez predchádzajúceho súhlasu.