Zdravie » Výživa | 11. júla 2012

Potraviny "bez tuku" sú veľmi kalorické!

Šaláty, celozrnné tyčinky bez tuku. Vhodné na leto? Nie vždy. Výživový experti odhaľujú nezdravé jedlá, ktoré sa tvária mimoriadne zdraviu prospešné. Ide len o marketingový ťah?

Viac obilia a pšenice
Termíny ako multi celozrnné produkty, sedem druhov obilnín, to všetko môže byť zdravé, ale aj v skutočnosti obsahovať veľa kalórií. Mnoho chlebov označovaných ako viaczrnné sú zvyčajne vyrobené s rafinovaných obilnín, takže vám neprinesú dostatočný nutričný prínos celého zrna.

Ako si môžete byť teda istí, či ide o zdravú potravinu? Pozorne si prečítajte nutričné označenie. Ak je prvá v zozname zložiek múka, ide o rafinovaný typ zvyčajne bielej pšeničnej múky, ktorá vám nedodá 100%-nú kvalitu celozrnného pečiva.

Šaláty
Nepredpokladajte, že všetko, čo má niečo spoločné so slovom "šalát" musí byť aj zdravé. Pripravené šaláty z tuniaka, kuracie šaláty, šaláty s krevetami sú často len skryté tuky a kalórie z dôvodu vysokého obsahu majonézy. Aj keď veľa záleží na veľkosti dávky a prísad, taký tuniakový sendvič môže obsahovať až 700 kalórií a 40 gramov tuku!

Energetické tyčinky
Energetické tyčinky sú ideálne pred tréningom. ALE! Mnoho tyčiniek je naplnených sirupom s vysokým obsahom fruktózy, kukuricou, pridaným cukrom a tepny upchávajúcimi nasýtenými tukmi. Navyše, niektoré tyčinky môžu obsahovať viac ako 350 kalórií! Je dobrý nápad nadopovať sa zmesou vysoko kvalitných sacharidov a bielkovín pred dlhším tréningom alebo výletom, ale nie do kancelárie, kde celý deň iba sedíte.

Smoothies
Väčšina z nich má základnú zmes ovocia a nízkotučného mlieka. Ide však o iný problém, o nepomerne veľkú porciu, ktorú si zvykneme pripravovať, alebo nám ju v baroch servírujú v obrovských sklenených pohároch.

Mnohé smoothies sú v kombinácii s prídavkom cukru, zmrzliny alebo šumienok, čo znamená, že majú vysoko kalorický obsah. Niektoré koktaily môžu obsahovať až 500 kalórií! Smoothie môže byť skvelý spôsob, ako začať deň, nedávajte si ho ale večer v podniku. Tie vypité kalórie už nespálite a všetko sa vám uloží do tuku.

Potraviny označené "bez tuku"
Bez tuku NEZNAMENÁ bez kalórií. Len preto, že potraviny neobsahujú žiadny tuk, nemusí ísť o výrobky zdravej výživy. A čo gumení macíkovia? Samozrejme, existuje veľa zdravého jedla bez tuku (rovnako ako väčšina ovocia a zeleniny), ale vždy skontrolujte nutričné označenie pri nákupe balených potravín, ktoré majú byť tie výživnejšie. Namiesto tuku môžu obsahovať viac sacharidov, sodíka, menej vlákniny a vitamínov. To sú ďalšie aspekty, ktoré by ste mali zvážiť, okrem tuku.

Autor: Simona

Zdieľať na Facebooku
 
Ako si nájsť dobrého chlapa?

Ďalšie články zo sekcie  Zdravie | Výživa

Praktická Žena.sk

Menštruačný kalendár

Praktická Žena.sk

Trápi Vás nadváha?

Vypočítajte si BMI

cm
kg

Neviete čo znamená BMI? Kliknite, a dozvite sa viac

Kontakt na redakciu

redakcia@zena.sk

Aktuálne | Katalóg firiem | Mapy | Doprava | Email | Žena | Magazín | Automix | Lepšie bývanie | Kultúra | Bulvár | Referáty | Blogy | Menu | Počasie | Reality | Slovníky | Zľavy | Súťaže | Pohladnice

centrumholdings.com | O nás | Voľné miesta | Kontakty | Centrum.sk

Copyright © 2014 centrumholdings.com - všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo šírenie obsahu je zakázané bez predchádzajúceho súhlasu.