Polovica diét stroskotá na tomto...

Polovica diét stroskotá na tomto...

Zázrak štíhlosti spočíva nielen v športovaní, neprejedaní sa a genetickom fonde, ale aj v pravidelnom prísune potravy. Ideálne je dostať do seba päť menších porcií jedla denne. Celozrnné raňajky, ľahká ovocná či jogurtová desiata, výdatný obed, ovocný olovrant a ľahká zdravá večera vám zaručia vysnívanú postavu.

Naučte sa nevynechávať jedlá
Znížite tým riziko, že sa večer vrhnete so zúrivosťou dravca na všetko, čo nie je priklincované. Privstaňte si o pätnásť minúť a vychutnajte si výživné raňajky. S chutným jedlom si spríjemníte vstávanie do práce a hravo si usporiadate myšlienky ešte než sa začne kolotoč povinností. Ak sa najete ráno, nebudete od hladu nervózna už o desiatej dopoludnia, a teda nezhltnete na obed lákavé, no na tuk bohaté jedlo.

Dva celozrné toasty so sójovou nátierkou a paradajkou, pohár zriedeného džúsu a nesladená káva sú vhodným príkladom zdravých raňajok. Ak nemusíte chlieb, dajte si nepražené ovsené vločky s mliekom a orieškami alebo dva kusy ľubovoľného ovocia. Na desiatu vám postačí acidofilné mlieko alebo nízkotučný jogurt. Pravdaže bez pečiva.

Nevečerať?
Pri redukčných diétach sa najčastejšie stretávame s názorom, že najlepšie je nevečerať po sedemnástej hodine, alebo ešte lepšie nevečerať vôbec. Len tak zaručene nepriberieme. Málokto však chodieva spať o deviatej, aby sa vyhol najväčšej vlne hladu, aká sa spravidla dostaví neskoro večer. Výsledok? Nočné výjazdy do kuchyne s pocitom, že nám je všetko jedno a kvôli hlúpemu ideálu krásy trpieť veru nebudeme. Chyba! Celý problém nám vyriešia sýte a zdravé večere.

Dobrá správa je, že pokojne môžete večerať aj o ôsmej hodine, pravdaže za predpokladu, že vynecháte kalorické bomby ako sú pizza, canneloni, špagety, rezeň či štyri krajce chleba s maslom. Večer totiž organizmus znižuje energetický výdaj, teda vaše telo už toľko energie, koľko je v spomenutých jedlách, nepotrebuje. Lenže telo je sporivé, a tak si prebytočnú energiu uloží do zásoby v podobe tuku. A vy po týždňoch, ba aj mesiacoch podobnej životosprávy zistíte, že sa neoblečiete do ďalších džínsov.

Na večeru si preto dajte radšej ľahšie jedlá, bohaté na zeleninovú prílohu, chudobné na sacharidy a tuky. Narýchlo opečené kuracie prsia s ryžou natural, šopský či grécky šalát, grilovaná ryba alebo celozrné cestoviny s tuniakom a paradajkou to všetko je len zopár príkladov chutnej zdravej večere. Môžete sa inšpirovať aj online receptármi, ktoré sa špecializujú na diétne jedlá. Ak sa vám nechce vymýšľať každý deň čosi iné, raz do týždňa si spíšte jedálniček na sedem dní a riaďte sa podľa neho.

Slabá vôľa...
Väčšina diét stroskotá na našej slabej vôli a neustálom pocite hladu. Každá diéta so sebou totiž prináša obmedzenia a tie sa naozaj nedodržiavajú ľahko. A tak sa zvyčajne radšej vzdáme predstavy štíhlych stehien, ak to má pre nás znamenať koniec zmrzliny, čokolády, obľúbených cestovín alebo pizze. A pritom sa nám ponúka také jednoduché riešenie! Stačí nahradiť milované jedlá podobnými, avšak menej kalorickými alternatívami.

V praxi to znamená, že ak máte večer chuť na pizzu, nedáte si tú so štyrmi syrmi, ale vegetariánsku so zeleninou, ak máte chuť na kurací rezeň, spravíte si miesto klasického v trojobale kurací rezeň na prírodno so zeleninovým šalátom. Namiesto tatárskej omáčky použite biely nízkotučný jogurt a dressingy nahraďte octovo-olejovým nálevom.

Autor: Dana

Zena

Podobné články nájdete v týždenníku Báječná ŽENA

Cennik predplatneho

Podobné články

"Najnovšie z Výživa"

Poradňa