Palacinky, ktoré vám nepohnú s váhou

Palacinky, ktoré vám nepohnú s váhou
Anketa o zdraví Slovákov

Palacinky sú jedným z najobľúbenejších raňajok na celom svete. Môžu byť veľmi kalorické alebo aj nie. Záleží od všetkých zložiek a hlavne čo si na ne vylejete za sirup. Ak ich utopíte v kadejakých sladkých nezmysloch, nečudujte sa, že budete na váhe priberať.

Ako na to, aby nám palacinky slúžili a nerozširovali nás v páse? Na ich prípravu používajte celozrnnú múku, grécky jogurt, veľa ovocia alebo orechy. Tu je niekoľko zaujímavých štíhlych receptov, ako si pripraviť neškodné a chutné palacinky.

Proteínové palacinky
Proteínom nabité palacinky poskytujú nielen výživu, ale aj iné, zdraviu prospešné zložky. Vaše telo a hlavne svaly napumpujú energiou. Na tento recept budete potrebovať vajcia, vaječné bielka, proteínový prášok, nejaké semiačka, banány, mandle, škoricu. Všetko zmixujte, nalejte na panvicu, opražte pol minúty z každej strany.

Vegánske palacinky s citrónom a chia semienkami
Chia semienka obsahujú zdravé omega-3 mastné kyseliny a môžu byť kompletnou náhradou za vajíčka. Namočte ich na 15 minút do vody, až potom s nimi pracujte. Povarte čučoriedky alebo čučoriedkovú marmeládu a zalejte nimi palacinky a posypte nastrúhanou citrónovou kôrou.

Pikantné palacinky so špenátom, paradajkami a kozím syrom

Na prípravu palacinky použite cícerovú múku, špenát a sušené paradajky. Chuť dodá kozí syr. Hotové palacinky pokvapkajte čerstvou citrónovou šťavou.

Jahodové palacinky s gréckym jogurtom
Palacinky pripravte z celozrnnej múky, nie bielej! Pridajte grécky jogurt bez cukru, ktorý nahradí ako cukor, tak maslo aj cmar. Chuť je čistá, pridajte preto trochu vanilkového extraktu a jahodovú polevu alebo mrazené jahody.

Autor: Lea

Zena

Podobné články nájdete v týždenníku Báječná ŽENA

Cennik predplatneho

"Najnovšie z Výživa"

Poradňa