Nočné pochúťky, ktoré sú OK

Nočné pochúťky, ktoré sú OK
Báječné chudnutie

O radách týkajúcich sa chudnutia sa toho popísalo už neúrekom: jedzte, na čo máte chuť, ale všetko s mierou. Jedzte iba do 18-tej hodiny, potom už iba ovocie. Ovocie je síce zdravšie ako čokoláda, ale pozor na množstvo cukru, ktoré v sebe obsahuje. Jedzte menej mäsa, viac zeleniny. Menej zemiakov, viac ryže. Prijímajte viac tekutín, ale pozor na sladké džúsy.

Ako sa teda z toho nezblázniť? Najlepšie by asi bolo nesústrediť sa na prísne podmienky rôznych odtučňovacích kúr, nemyslieť vôbec v prvom rade na jedlo a veci s ním spojené, a teda ani na diéty. Odborníci dokázali, že ak má človek veľa práce a povinností, menej myslí na jedlo. Ak sa ozve škŕkanie v žalúdku, naje sa, ale potom sa vráti späť do práce, v ktorej prijatú energiu zo seba vydá.

Nejde pritom len o fyzickú prácu. Možno ste si to všimli aj na sebe, že v období, keď neviete, kde vám hlava stojí, a nemáte ani čas na obedňajšiu prestávku, prirodzene chudnete. Samozrejme, že to nie je správny návod na chudnutie, ale ním iba demonštrujeme filozofiu, že kto má veľa práce, menej myslí na jedlo a má aj menej času na prežieranie. Takže: pracujte! Horšie sú tie prípady, keď človek cez deň maká ako fretka, na jedlo ani nepomyslí, ale večer v rámci „oddychu“ sa vrhne na jedlo.

Toto je naozaj najhorší spôsob riešenia pocitu hladu. Ak sa neviete ovládnuť, je tu ešte jeden spôsob: nedovoľte, aby ste mali doma zásoby jedla. Jednoducho, majte poruke len najnevyhnutnejšie potraviny, z ktorých sa večer nepriotrávite. Možno sa vám tiež stáva, že keď nakúpite sladkosti, v krátkom čase ich aj pekne po poriadku všetky zjete. Ak by ste ich nemali, nezjedli by ste ich, a nechcelo by sa vám po ne vybehnúť do obchodu zakaždým, keď by na vás prišla maškrtná slinka.

Čo si dať teda večerdo žalúdka, aby nám to neuškodilo?
Jedným z tých zdravých maškrt je tvaroh. Rozhodne vám bielkoviny na noc neuškodia. Alebo si dajte proteínový šejk. Z proteínov si vyberte kazeín, ktorý sa vám bude v tele tráviť po celú noc, takže sa nezobudíte na škvŕkanie v bruchu a váš metabolizmus nebude spať. Čo ešte jesť na noc, aby ste sa ráno necítili plní jedla a výčitiek? Môžete si dať mäso. Áno, opäť sú to čisté bielkoviny, najlepšie kúsok kuraťa, ktoré vám neublíži. Nejedzte žiadne sacharidy, ktoré majú vysokú kalorickú hodnotu a v tele sa vám uložia hneď do tukových zásob, lebo ich nemáte kde spáliť. 

Autor: Hana

Zena

Podobné články nájdete v týždenníku Báječná ŽENA

Cennik predplatneho

"Najnovšie z Výživa"

Poradňa