Zdravie » Výživa | 11. januára 2006

Neprávom zatracovaná kukurica

Patríte medzi ženy, ktoré si potrpia na štíhlu líniu? Dbáte na to, čo jete a akú to má kalorickú hodnotu? V tom prípade by ste mali vedieť, že aj kukurica by sa mala stať kvôli bohatému obsahu vitamínov, minerálov a vlákniny pravidelnou súčasťou vášho jedálnička.

Kukurica – kalorická bomba?
Že kukuricu jesť nebudete, lebo sa z nej priberá? Omyl! Kukurica sa totiž zberá v čase, keď obsahuje cca 70 % vody. Má teda v porovnaní s čerstvou zeleninou (90 – 95 % vody z celkového obsahu tesne po zbere) menej vody a viac sušiny. A práve sušina by mohla byť pre vás zaujímavá. V sušine sa totiž nachádzajú uhľohydráty, proteíny, vláknina a minerálne látky.

Kukurica ja zdrojom väčšieho množstva energie ako čerstvá zelenina – v priemere telu dodá 96 kcal (400 kJ) na 100 g. Tento fakt sa však nesprávne interpretuje ako to, že sa z nej priberá. Chyba! Energiu, ktorú získame po konzumácii kukurice, telo odbúrava a spracúva postupne. Cukor, ktorý sa v kukurici nachádza, sa pozvoľna premieňa na škrob a ten dodáva telu hodnotné sacharidy.

Vďaka nim dokážeme byť zasýtené dlhú dobu. Jedna 150-gramová porcia kukurice bohato stačí na uspokojenie hladu. Kukurica nám teda pomáha vyhnúť sa častým návštevám chladničky a objaviť v nej, nedajbože, naozaj niečo vysoko kalorické.

Kukurica – zdroj vitamínov a vlákniny
Kukurica vám neškodí. Naopak, dokáže nášmu telu pomôcť. Obsahuje totiž vysoké percento vlákniny – až 4 %! Tá v našom tele stimuluje pohyb čriev a pomáha v boji proti zápche. K ďalším jej plusom si pripočítajte 3,3 % obsahu bielkovín, čo je viac než u väčšiny čerstvej zeleniny. Nemôžeme zabudnúť ani na dôležité vitamíny B1, B2, B3, B5, B6, B9, C, provitamín A (karotén) a vitamín E. Z minerálnych látok v nej prevláda draslík, fosfor a horčík, ktorý pomáha znižovať stres. Zo stopových prvkov stojí za povšimnutie mangán, meď, nikel, molybdén, jód a selén a nechýba ani železo a zinok. Tak čo, ešte sa vám zdá málo?

Kukurica ako liek
Konzumáciou kukurice si môžete pomôcť aj po zdravotnej stránke. Nechajte si od nás poradiť:

Dajte si na raňajky kukuričné krúpy alebo kašu z kukuričných zŕn – znižuje hladinu cholesterolu a zvyšuje činnosť a priechodnosť čriev. Zároveň má močopudný účinok, a preto pomáha efektívne pri napuchnutí nôh, ktoré býva spôsobené zadržovaním vody v tele. 
 
Ak vás trápi edém, uvarte si kukuricový odvar. V hrnci varte 1 hodinu čerstvé kukuričné klasy bez zŕn. Vodu zlejte a nechajte ju vychladnúť. Z odvaru pite 2 - 3 šálky denne, pokiaľ sa problém nezmierni. Po zlepšení stavu znížte príjem na 1 šálku denne. V prípade potreby a zhoršenia stavu sa opäť môžete vrátiť k 2 - 3 šálkam denne.

Ak máte veľa vody v tele a cítite sa doslova navreté a zaliate vodou, uvarte si močopudný čaj z kukuričných vlasov.

Ak máte problémy s ľadvinami a potrebovali by ste zvýšiť ich činnosť, vložte do šálky za hrsť vlasov z klasu kukurice a zalejte vriacou vodou, nechajte 20 minút lúhovať, sceďte a odvar pite vlažný s 1 lyžičkou medu.
 
Nezabúdajte na to, že nielen čerstvá kukurica obsahuje všetky vyššie uvedené vitamíny a minerály. Aj sterilizovaná či mrazená kukurica by nemala chýbať na vašom tanieri. Zima totiž zďaleka neznamená, že obdobie plné vitamínov a zdravia skončilo! Kukurica Bonduelle vám nahradí všetko to, čo si inak s chuťou doprajete na sklonku júla a augusta. Sezóna čerstvej zeleniny je preč, mali by sme sa teda poobzerať po inom zdroji vitamínov!

Vyskúšajte teda spolu s nami nové „kukuričné“ recepty!


Autor: Stanislava Murínová
Zdroj informácií a foto: spoločnosť Bonduelle Slovensko, spol. s r.o.

Zdieľať na Facebooku
 
Ženy, za ktorými sa otočí každý...
Náušnice so swarovski Elements.

Náušnice so swarovski Elements.

Široký výber notebookov za skvelé ceny.

Široký výber notebookov za skvelé ceny.

Všetko pre spokojnú mamičku na sysnet.sk

Všetko pre spokojnú mamičku na sysnet.sk

Kliknite pre ešte krajšie a štedrejšie Vianoce Kliknite pre ešte krajšie a štedrejšie Vianoce Kliknite pre ešte krajšie a štedrejšie Vianoce

Ďalšie články zo sekcie  Zdravie | Výživa

Praktická Žena.sk

Menštruačný kalendár

Praktická Žena.sk

Trápi Vás nadváha?

Vypočítajte si BMI

cm
kg

Neviete čo znamená BMI? Kliknite, a dozvite sa viac

Kontakt na redakciu

redakcia@zena.sk

Aktuálne | Katalóg firiem | Mapy | Doprava | Email | Žena | Magazín | Automix | Lepšie bývanie | Kultúra | Bulvár | Referáty | Blogy | Menu | Počasie | Slovníky | Zľavy | Súťaže | Pohladnice

centrumholdings.sk | O nás | Voľné miesta | Kontakty | Centrum.sk

Copyright © 2014 centrumholdings.sk - všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo šírenie obsahu je zakázané bez predchádzajúceho súhlasu.