Zdravie » Výživa | 31. júla 2012

Neexistuje nič ako „dobrý cukor“

Neexistuje nič ako „dobrý cukor“

Nízka hodnoty sacharidov v krvi znamená pre vás účinnejšie chudnutie, oveľa efektívnejšie ako nízkotučné diéty. V posledných 150 rokov prijímame do tela oveľa viac sacharidovej stravy ako bielkovinovej spolu so zdravými tukmi.

Priemerne jeme minimálne 1kg pridaných cukrov za týždeň v našej strave! A to je alarmujúce. Ako zamedziť vplyvu sladkého toxického prostredia v našom tele?

1. Nepite cukor
Vyhnite sa všetkým nápojom, ktoré obsahujú fruktózu, ako sú nealkoholické nápoje a ovocné šťavy. Alkoholické nápoje (s výnimkou stolových vín a šumivých vín) nie sú v poriadku.

2. Prestaňte si pochutnávať na cukre
Vyhnite sa všetkým sladkým, spracovaným občerstveniam ako sú sušienky a koláče. Pochutnajte si na miesto toho na orechoch, pretože obsahujú tuk, ktorý správne reguluje vaše hormóny a túžbu po jedle.

3. Party jedlo vás zabije
Vyhnite sa všetkým potravinám, ktoré sa dajú očakávať na narodeninových oslavách ako sú sladkosti, zmrzlina, želé, koláče. Ani vy ich nekupujte na vaše oslavy a party.

4. Pozor na celozrnné raňajky
Pripraviť si ovsené vločky je rýchle, a pokiaľ sa rozhodnete pre sladký variant plný hrozienok s kúskami čokolády, potom pre vašu kondíciu neurobíte bohviečo. Obilniny v skutočnosti znamenajú príliš veľa sacharidov, vaše raňajky sú tak plné cukru! Vyberte si vločky s vysokým obsahom vlákniny, ktoré majú nízky obsah cukru. Raňajkujte skôr vajíčko alebo syry.

5. Neexistuje nič ako „dobrý cukor“
Dávajte si pozor na označenie na etiketách, ktoré vám hovoria "bez pridaného cukru“. Ako obvykle obsahujú vysoké množstvo prirodzene sa vyskytujúcej fruktózy, ktorá negatívne vplýva na pečeň. Tiež pozor na potraviny "s nízkym obsahom tuku". Aj tieto výrobky zvyčajne obsahujú viac fruktózy. Navyše, nedostatok zdravého tuku škodí našim bunkám.  
Odporúčaná dávka je asi 10g ovocného cukru denne, ktorý poskytuje niekoľko kúskov ovocia.

Naša spotreba ovocia je v skutočnosti asi 60 až 75g ovocného cukru denne. Výroba energie z fruktózy nie je práve najlepšia. Preťažuje nám tráviaci systém, čo má za následok, že je cukor konvertovaný priamo do podkožného tuku.

Jesť ovocie je v poriadku, aj kvôli obsahuj vlákniny, ale konzumovať ho príliš vedie k spomínaným ťažkostiam. Navyše, potraviny s fruktózou sú návykové. Keď jeme fruktózu, naše receptory v mozgu reagujú ako na opiáty, sú stimulované v podstate rovnakým spôsobom, ako keby sme použili kokaín.

Nie je prekvapivé, že stúpenci straty váhy odporúčajú diétu na báze nízkeho príjmu aj fruktózy v strave. Vzhľadom k tomu, koľko potravín obsahuje fruktózu, je len na nás, aby sme sa preorientovali na iné chute, ako sú syry, mlieko, bryndza, mäso, vajcia.

Rafinované sacharidy sú ľahko návykové, ale naše telo si na ne nebude zvykať dlho, pretože naši predkovia nejedli tieto potraviny, nemáme ich zakorenené v génoch. Znova opakujeme, medzi rafinované sacharidy patria sušienky, sucháre, rožky, jemné pečivo, zákusky, koláče, pečivo, cukry, výrobky obsahujúce cukor alebo kukuričný sirup, zemiakové lupienky, kukuričné lupienky, biely chlieb.

Autor: Denisa

Zdieľať na Facebooku
 
Sexuálne rekordy, ktoré vás...

Ďalšie články zo sekcie  Zdravie | Výživa

Praktická Žena.sk

Menštruačný kalendár

Praktická Žena.sk

Trápi Vás nadváha?

Vypočítajte si BMI

cm
kg

Neviete čo znamená BMI? Kliknite, a dozvite sa viac

Kontakt na redakciu

redakcia@zena.sk

Aktuálne | Katalóg firiem | Mapy | Doprava | Email | Žena | Magazín | Automix | Lepšie bývanie | Kultúra | Bulvár | Referáty | Blogy | Menu | Počasie | Reality | Slovníky | Zľavy | Súťaže | Pohladnice

centrumholdings.com | O nás | Voľné miesta | Kontakty | Centrum.sk

Copyright © 2014 centrumholdings.com - všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo šírenie obsahu je zakázané bez predchádzajúceho súhlasu.