Deti » Špunti | 9. júla 2012

Nebráňte dcére zdravo chudnúť

Nebráňte dcére zdravo chudnúť

Aj vaše dospievajúce dieťa si postavilo hlavu, že chce chudnúť? Ono to nie je až tak na škodu, pokiaľ to bude robiť zdravo a pod vašim dohľadom. Áno máte pravdu, že dospievajúci organizmus viac ako iný potrebuje živiny.

O tom niet pochýb. No pri dnešnom sedavom spôsobe života, kedy naše ratolesti strávia takmer všetok svoj voľný čas pred počítačom namiesto aktívneho „lietania“ po vonku, sa hrozba nadváhy či obezity stále zväčšuje.

Nakoniec, adolescenti si aj tak urobia po svojom. Vaša dcéra môže začať nezdravo chudnúť, a to buď napríklad vrhnúť sa na tabletky či podstúpiť hladovku, i bez vášho vedomia. Radšej to urobte spoločne. Predídete tak pokazeniu jej stravovacích návykov, následkom ktorého vznikajú omnoho závažnejšie poruchy v stravovaní, ako je bulímia alebo anorexia. Čo je pri chudnutí teda najdôležitejšie?

Jedlo
Množstvo i obsah jedálneho lístka. Keď chcete pomôcť dcérke zdravo chudnúť, snažte sa jej dennú stravu zostaviť tak, aby bola bohatá na zdravé cukry (predovšetkým vo forme celozrnných obilnín), tuky s vysokým obsahom omega-3-nenasýtených mastných kyselín, bielkoviny, vitamíny, minerály či vlákninu. Takže nesmú chýbať zdravo pripravené ryby, chudé mäso, zeleninové šaláty alebo jedlá, mliečne výrobky atď... Dajte pozor, aby nepociťovala hlad. Ak tomu tak je, organizmu niečo chýba.

Pravidelnosť
V priebehu dňa nech je pravidelne. Dohliadnite, aby dcéra nevynechala žiadne jedlo. Zvlášť raňajky, ktoré sú v tomto vekovom období veľmi dôležité.

Pohyb
Bez správneho a dostatočného pohybu to v žiadnom prípade nepôjde. To si musí uvedomiť i vaša dcéra, ak si želá schudnúť. Takže žiadne vysedávanie pred počítačom. Namiesto vypisovania si s priateľmi na sociálnych sieťach, nech si radšej s nimi zašportuje.

Relax
Tu je dôležité dostatočné množstvo spánku. Ideálna dĺžka by mala byť minimálne 7 hodín denne. U mladších detí i viac. Naši potomkovia sú počas vyučovania niekedy vystavení stresu pod tlakom povinností vyplývajúcich zo štúdia. Preto je pre nich, tak ako aj pre nás potrebný odpočinok. Bez kvalitnej regenerácie náš organizmus slabne a je náchylnejší k chorobám. Takisto je tomu v prípade našich detí.

Autor: Mica

Zdieľať na Facebooku
 
Erotická poviedka: Položil ma na...

Ďalšie články zo sekcie  Deti | Špunti

Kontakt na redakciu

redakcia@zena.sk

Aktuálne | Katalóg firiem | Mapy | Doprava | Email | Žena | Magazín | Automix | Lepšie bývanie | Kultúra | Bulvár | Referáty | Blogy | Menu | Počasie | Reality | Slovníky | Zľavy | Súťaže | Pohladnice

centrumholdings.com | O nás | Voľné miesta | Kontakty | Centrum.sk

Copyright © 2014 centrumholdings.com - všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo šírenie obsahu je zakázané bez predchádzajúceho súhlasu.