Jedlo z kociek ľadu: Má dosť živín?

Jedlo z kociek ľadu: Má dosť živín?
Báječné chudnutie

Ak sa snažíte zahrnúť do vášho jedálnička niečo nové, použite správny typ mrazeného ovocia, ktoré je zdravé a výživné. Aj keď nie je mrazené ovocie také populárne ako mrazená zelenina, jeho predaj sa stále zvyšuje kvôli nášmu celkovému pohodliu a jeho celoročnejdostupnosti. Zmrazuje sa kadečo. V obchodoch môžete nájsť veľa druhov mrazeného ovocia ako broskyne, jahody, čučoriedky, maliny, brusnice, čerešne a jablká.

Výrobcovia musia pracovať rýchlo, aby sa zachovalo čo najviac z ovocnej chuti, textúry a výživy. Zmrazenie ovocia vyžaduje veľa krokov. Po prvé musí výrobca ovocie dobre umyť a odstrániť škodliviny. Pomocou chemických zlúčenín a enzýmov ako je kyselina askorbová zastaví v ovocí dozrievanie. Nakoniec prechádza ovocie zmrazovacím procesom. Zmrazuje sa veľmi rýchlo, aby sa nepoškodilo.

Ak výrobca zmrazí ovocie bez umelého sladidla, dostanete zdravší výrobok iba s ovocným cukrom. Mrazené ovocie si zachováva väčšinu svojich živín. Dochádza však ku strate vitamínu C. Ovocie je okamžite po nákupe pripravené na konzumáciu. A koľko má vlastne kalórií? Porcia čerstvých jahôd má okolo 40 kalórií, 2,9 g vlákniny a 7 g prírodných cukrov. V porovnaní s porciou mrazených jahôd, tie majú asi 50 kalórií, stopu tuku, 3,1 g vlákniny a 7 g prirodzene sa vyskytujúceho cukru.

Šálka mrazených jahôd má 61 mg vitamínu C, zatiaľ čo čerstvé jahody majú 84 mg. Mnoho mrazených ovocných výrobkov obsahuje rafinovaný cukor na zvýšenie sladkosti. Pokiaľ ide o obsah kalórií, porcia mrazených čučoriedok bez pridaného cukru má 13 g prírodného cukru a 79 kalórií. Šálka sladených, mrazených čučoriedok má 180 kalórií a 45 g cukru, 32 g sú pridané cukry.

Väčšinou je na etikete uvedené či je potravina „čistá“ alebo obsahuje cukor navyše. Nie je nič chutnejšie, ako jesť mrazené ovocie tak, ako ho príroda vyprodukovala. Možno s lyžičkou medu, ak z neho robíte koktejl. Mrazené ovocie na jar je ideálnou voľbou, ako telo detoxikovať, dostať do seba po zime veľa vitamínov.

Autor: Jana

Zapojte sa do súťaže TU

 

Zena

Podobné články nájdete v týždenníku Báječná ŽENA

Cennik predplatneho

Podobné články

"Najnovšie z Výživa"

Poradňa