Zdravie » Výživa | 23. augusta 2012

Jeden žĺtok horší ako fast food?

Priemerná sliepka vyprodukuje ročne asi 350 vajec. Sliepky začínajú klásť vajíčka už v 19. týždni svojho veku. Ako sliepka rastie a starne, produkuje väčšie vajcia.

Chute vajíčka
Škrupina môže mať okolo 17.000 malých pórov. Vďaka nim vajíčko absorbuje rôzne chute a pachy. Ukladanie vajec v krabici im pomáha udržať vajcia čerstvé. A teraz z iného súdka...

Slepačie vajcia majú vysoký obsah cholesterolu a strava s vysokým obsahom cholesterolu môže prispieť k vysokým hladinám LDL v krvi. Avšak, ako moc cholesterolu v strave môže zvýšiť váš krvný cholesterol? Líši sa od človeka k človeku.

Hoci jesť príliš veľa vajec môže zvýšiť hladinu cholesterolu, štyri žĺtky alebo menej na týždennej báze by nemali byť riziko pre srdcové ochorenia. Pri rozhodovaní, či zahrnúť vajcia do vašej stravy, zvážte odporúčané denné limity cholesterolu v jedle

Ak ste zdravá, odporúča sa obmedziť diétny cholesterol na menej ako 300 miligramov denne.
Ak máte kardiovaskulárne ochorenia, cukrovku alebo vysoký lipoproteín v krvi, mali by ste obmedziť cholesterol na menej ako 200 mg denne.

Jedzte len bielka
Jedno veľká vajce má asi 186 mg cholesterolu. Všetok sa nachádza v žĺtku. Preto, ak budete jesť vajcia každý deň, obmedzte iné zdroje cholesterolu pre zvyšok dňa. Zvážte nahradenie porcie mäsa zeleninou a vyhnite sa vysokému obsahu tuku v mliečnych výrobkoch daný deň.

Ak sa vám nepáči úplne vylúčiť vajcia, používajte iba bielka. Vaječné bielka neobsahujú žiaden cholesterol. Niektoré jedlá z rýchleho občerstvenia môžu obsahovať až 150 mg cholesterolu. Pacienti s rizikom kardiovaskulárnych ochorení by preto nemali navštevovať podobné zariadenia.

Nie je pochýb o tom, že vaječné bielko je klasifikované ako cenný zdroj vysoko kvalitných bielkovín. Žĺtky však treba konzumovať striedmejšie s ohľadom na ich vplyv kardiovaskulárneho rizika, genetickej predispozície k infarktu a treba brať ohľad na hmotnosť a celkové stravovacie návyky.

Nebojte sa vajíčok!
Cholesterol je životne dôležitý pre vaše telo. Potrebujeme ho na výrobu steroidných hormónov, ako je testosterón a opravuje aj naše bunky. A aké sú výhody konzumácie vaječného žĺtku? Žĺtok je plný vitamínov A, D, E. Vitamín D je obzvlášť dôležité, pretože väčšina ľudí ho nemá dostatok.  D. Vajíčko zdvojnásobuje príjem bielkovín.

Autor: Zita

TIPY NAŠEJ REDAKCIE

Pošlite nám váš osvedčený recept na krásne telo a vyhrajte babské ceny v súťaži!

Zdroj: Thoughtsfromalice.com

Hľadáme naj obľúbené miestečko, ktoré máte v dome či byte. A tie naj miestečka budú aj odmenené!

Zdieľať na Facebooku
 
Super 10-minútovka pre brucho: Cviky,...
Na topankovo.sk nájdete všetky jarné trendy.

Na topankovo.sk nájdete všetky jarné trendy.

Hokejové tričká s potlačou - Shirtinator.sk

Hokejové tričká s potlačou - Shirtinator.sk

Tie najlepšie darčeky na všetky príležitosti.

Tie najlepšie darčeky na všetky príležitosti.

Ďalšie články zo sekcie  Zdravie | Výživa

Praktická Žena.sk

Menštruačný kalendár

Praktická Žena.sk

Trápi Vás nadváha?

Vypočítajte si BMI

cm
kg

Neviete čo znamená BMI? Kliknite, a dozvite sa viac

Kontakt na redakciu

redakcia@zena.sk

Aktuálne | Katalóg firiem | Mapy | Doprava | Email | Žena | Magazín | Automix | Lepšie bývanie | Kultúra | Bulvár | Referáty | Blogy | Menu | Počasie | Slovníky | Súťaže | Pohladnice

www.newsandmedia.sk | O nás | Pomoc | Voľné miesta | Kontakty | Centrum.sk

Copyright © 2016 News and Media Holding, a.s. - všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo šírenie obsahu je zakázané bez predchádzajúceho súhlasu.