Zdravie » Výživa | 10. augusta 2012

Diétne tuky sa vám v tele neuložia

Pri výbere tukov treba rozmýšľať nad nutričnou hodnotou nenasýtených a nasýtených alebo trans tukov. Väčšina potravín obsahuje niekoľko rôznych druhov tuku, niektoré sú lepšie pre vaše zdravie ako ostatné. Nemusíte úplne eliminovať všetky tuky z vašej stravy. V skutočnosti, všetky viac či menej prispievajú k podpore zdravia.

Fakty o tukoch v potrave
Niektoré tuky sa nachádzajú v potravinách z rastlín, ktoré nazývame rastlinné tuky a zo zvierat, čiže živočíšne tuky. Tuk je jedným z troch stavebných pilierov, spolu s bielkovinami a sacharidmi, ktoré poskytujú energiu pre vaše telo. Tuk je dôležitý pre vaše zdravie, pretože podporuje celý rad telesných funkcií. Niektoré vitamíny musia mať tuk na rozpustenie, inak sa správne nerozpustia a nevstrebú do organizmu. 

Ale je tu aj temná strana tuku. Obavy z niektorých typov tukov v potrave (a ich bratranec cholesterol). Zlé tuky môžu hrať nešťastnú úlohu pri ďalších chorobách, vrátane obezity a rakoviny. Keď teda príde na tuky v potrave, mali by ste sa sústrediť na zdravé tuky a vyhnúť sa tým nezdravým v jedle.

Ktoré sú diétne tuky?
Zo zásady ide o tekuté tuky. Tie zdravšie nenájdeme v pevnom skupenstve. Zdravšie diétne tuky, z ktorých sa nepriberá sú mononenasýtené tuky. To je druh tuku, ktorý môžeme nájsť v rôznych olejoch.

Štúdie ukazujú, že konzumácia potravín bohatých na mononenasýtené tuky zvyšuje hladinu dobrého cholesterolu v krvi, čo môže znižovať riziko srdcových ochorení. Výskum tiež ukazuje, že môžu pozitívne ovplyvňovať hladiny inzulínu a krvného cukru, čo môže byť užitočné najmä ak máte diabetes 2. typu.

Polynenasýtené tuky sú tuky prevažne na rastlinnej báze. Rovnako znižujú riziko srdcových ochorení. Jeden typ polynenasýtených tukov - omega-3 mastná kyselina môže byť obzvlášť prospešná pre vaše srdce. Omega-3 mastné kyseliny sa nachádzajú v niektorých typoch tučných rýb, zdá sa, že znižujú riziko ischemickej choroby srdca.

Môžu tiež chrániť pred nepravidelným srdcovým tepom a pomáhajú znižovať krvný tlak. Opakujeme, že potraviny vyrobené z prevažne mononenasýtených a polynenasýtených tukov sú tekuté pri izbovej teplote, ako je olivový olej, arašidový olej a kukuričný olej. Tieto tuky sa vám nikdy v tele nepremenia na podkožný tuk! Sú okamžite aktívne na dodanie stratenej energie a nerobia sa z nich zásoby vo forme nežiaducich pevných lipidov. Skutočne, omega-3 mastné kyseliny podporujú ukladanie sacharidov vo forme glykogénu v tele, ako hlavný zdroj uloženého paliva, ktoré sa neukladá do zásob ako tuk.

Autor: Elie

Zdieľať na Facebooku
 

Dnešne novinky

Široký výber notebookov za skvelé ceny.

Široký výber notebookov za skvelé ceny.

Foťák, statív, púzdro, batéria.

Foťák, statív, púzdro, batéria.

Projektor nočnej oblohy.

Projektor nočnej oblohy.

Kliknite pre ešte krajšie a štedrejšie Vianoce Kliknite pre ešte krajšie a štedrejšie Vianoce Kliknite pre ešte krajšie a štedrejšie Vianoce

Ďalšie články zo sekcie  Zdravie | Výživa

Praktická Žena.sk

Menštruačný kalendár

Praktická Žena.sk

Trápi Vás nadváha?

Vypočítajte si BMI

cm
kg

Neviete čo znamená BMI? Kliknite, a dozvite sa viac

Kontakt na redakciu

redakcia@zena.sk

Aktuálne | Katalóg firiem | Mapy | Doprava | Email | Žena | Magazín | Automix | Lepšie bývanie | Kultúra | Bulvár | Referáty | Blogy | Menu | Počasie | Reality | Slovníky | Zľavy | Súťaže | Pohladnice

centrumholdings.com | O nás | Voľné miesta | Kontakty | Centrum.sk

Copyright © 2014 centrumholdings.com - všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo šírenie obsahu je zakázané bez predchádzajúceho súhlasu.