Diétne, no nezdravé: Spoznajte blafy!

Diétne, no nezdravé: Spoznajte blafy!

Japonské sushi, jogurty bez tuku a cereálie, ktoré majú na obale vysmiate a štíhle kočky. To všetko znie dobre a predovšetkým zdravo, však? Len dovtedy, kým si prečítate zloženie na zadnej strane etikety. Keď sa chcete dostať do formy, paradoxne platí pravidlo – vyhýbať sa kúpeným potravinám, ktoré vám sľubujú, že po nich schudnete rýchlejšie. Nie sú totiž ani zďaleka také diétne.

Olejové s výčitkami
Ani pukance samy o sebe nie sú skutočne ľahkou lahôdkou, po ktorej nemusíte mať výčitky svedomia. Platí to hlavne o kukuričných zrnkách, ktoré opražíte na olejovom spreji, nie o hotových zmesiach. Tie druhé sú síce jednoduchšie na prípravu a prekrásne voňajú, no bohužiaľ sú tiež plné nasýteného tuku a soli, preto absolútne nevhodné pri redukčnej diéte. A čo tak niečo nízkotučné?

Do nízkotučných, respektíve netučných jogurtov pridávajú výrobcovia kukuričný sirup či cukor, aby sa nestratila dobrá chuť. Navyše, ak sú sladené sladidlami, jeden téglik vás nezasýti a zjete toho napokon viac, ako telo potrebuje. Japonská kuchyňa patrí nepochybne k najzdravším na svete a populárna je aj u nás.

Pozor na bielu ryžu
Pokojne si doprajte toľko sushi alebo sashimi, koľko vládzete, skúste ale šetriť na bielej ryži a sodíkom presýtenej sójovej omáčke. Inak vás po večeri potrápi nepríjemné nafukovanie. Informujte sa tiež o pôvode mäsa, nie všade vám naservírujú „pravého“ kraba. Ak je v rolke zakrútený len plátok lacnejšej mletej zmesi z bielych rýb, má to od zdravého sushi ďaleko!

Hotové chrumkavé cereálie sú zase prisládzané a pečené na tuku. Obsahujú síce vlákninu, ale tú predsa môžete dostať do tela aj v zdravšej forme, bez prázdnych kalórií. Skúste zmiešať ovsené vločky, šálku nakrájaného ovocia, za jednu hrsť orechov, lyžičku citrónovej šťavy, med a poprašok strúhaného kokosu.

Autor: Hana

 

Zapojte sa do súťaže TU

 

Zena

Podobné články nájdete v týždenníku Báječná ŽENA

Cennik predplatneho

"Najnovšie z Výživa"

Poradňa