Zdravie » Výživa | 23. júla 2012

Dá sa prejedať a vyzerať skvelo?

Vaša kolegyňa, známa, alebo priateľka tvrdí, že si dopraje jedla hojnosť a napriek tomu vyzerá skvelo? V tichosti jej závidíte a pýtate sa, ako je to možné? Nie je prejedanie ako prejedanie a nie vždy ich tvrdenie je pravdou.

Pokiaľ netrpia poruchou stravovacích návykov, ako je bulímia, prejedať sa dá i zdravo. Teda, ak pod prejedaním myslíme dopriať si určitého množstva potravín primerane rozloženého v priebehu dňa. Ako na to?

Prejedať sa zeleninou
Ak sa natlačíte hranolkami, rýchlym občerstvením, vysmážaným alebo tučným jedlom a potom sadnete pred počítač alebo televízor, ťažko môžete očakávať skvelú postavu. Teda, keď nemáte do vienka daný metabolizmus, ktorý si poradí so všetkým. Naopak zeleninové šaláty si môžete dopriať neobmedzene. No pozor.

Obed musí obsahovať aj sacharidy a bielkoviny, ktoré v šalátoch chýbajú. Predsa len sú našim palivom na prežitie odpoludnia. Bez potrebného príjmu týchto látok telu nedodáte energiu či stavebný materiál. Náš organizmus si to bude žiadať vo večerných hodinách a to už vôbec neprichádza do úvahy. Obed by mal tvoriť cca 30 percent nášho denného energetického príjmu. Nehanbite sa teda dať si k zeleninovému šalátu i kus chudého mäsa.

Pohyb, pohyb a ešte raz pohyb
Bez neho to proste nejde. K príjmu neoddeliteľne patrí i výdaj. No je potrebné zvoliť si správny pohyb a intenzitu cvičenia. Napríklad aerobik, behanie, veslovanie, chôdza. Intenzitu vášho výkonu vyjadruje tepová frekvencia. Mala by predstavovať 65 – 70 percent vášho maximálneho fyzického výkonu. Ako vypočítať hladinu správnej tepovej frekvencie pre spaľovanie tukov? Prostredníctvom nasledujúceho vzorca: (220 – váš vek) x 0,65 až 0,70 = ideálny tep pre  spaľovanie.

Koľko toho denne môžete zjesť?
Keď prejedať, tak koľko vlastne toho môžete denne do seba naložiť? Záleží to od viacerých faktorov. Od vašej konštitúcie, veku, váhy, a koľko z toho je aktívna telesná hmota. No i od vášho denného života, aktivity, ktoré každý deň realizujete. Či sa živíte kancelárskou alebo manuálnou prácou.

Teoreticky sa dá povedať, že priemerná žena má mať príjem 2000 kcal/8400 kJ a muž 2500 kcal/10 500 kJ. Pri chudnutí hodnota normálneho energetického príjmu ženy predstavuje od 1400 kcal/5880 kJ do 1800kcal/7560kJ v závislosti od stavu tela a denných aktivít.

Autor: Simona

Zdieľať na Facebooku
 
5 faktov o ženských biologických...
Biliardové stoly výnimočnej kvality.

Biliardové stoly výnimočnej kvality.

Hriešne sexi košieľky, ktoré ho dostanú!

Hriešne sexi košieľky, ktoré ho dostanú!

Skvelý darček na tuhú zimu.

Skvelý darček na tuhú zimu.

Kliknite pre ešte krajšie a štedrejšie Vianoce Kliknite pre ešte krajšie a štedrejšie Vianoce Kliknite pre ešte krajšie a štedrejšie Vianoce

Ďalšie články zo sekcie  Zdravie | Výživa

Praktická Žena.sk

Menštruačný kalendár

Praktická Žena.sk

Trápi Vás nadváha?

Vypočítajte si BMI

cm
kg

Neviete čo znamená BMI? Kliknite, a dozvite sa viac

Kontakt na redakciu

redakcia@zena.sk

Aktuálne | Katalóg firiem | Mapy | Doprava | Email | Žena | Magazín | Automix | Lepšie bývanie | Kultúra | Bulvár | Referáty | Blogy | Menu | Počasie | Reality | Slovníky | Zľavy | Súťaže | Pohladnice

centrumholdings.com | O nás | Voľné miesta | Kontakty | Centrum.sk

Copyright © 2014 centrumholdings.com - všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo šírenie obsahu je zakázané bez predchádzajúceho súhlasu.