Deti » Bábätká | 2. novembra 2007

Cvičenia pre bábätká

Cvičenia pre bábätká

Už v najútlejšom veku vášho bábätka by ste nemali zabúdať na dostatok zdravého pohybu. Pokiaľ je dieťatko zdravé, nepotrebuje nijaké špecifické rehabilitačné cviky. Namiesto toho skúste pridať ľahké cvičenie do jeho denného rozvrhu tak, aby prebiehalo formou hry. Určite ho nasilu nenúťte do cvičenia, keď vidíte, že je nespokojné, mrzuté, unavené alebo chvíľu po jedle.

Pri cvičení by ste mali vytvoriť príjemnú atmosféru, nech máte vy i vaše dieťa z takto spoločne strávených chvíľ naozaj radosť. Wanda vám prináša niekoľko tipov na jednoduché cviky, vhodné aj pre najmenších drobcov.

Cvik na samostatné držanie hlavičky
Bábätko uložte na podložku tak, aby bolo na chrbte. Chyťte ho za obe rúčky a nechajte ho, nech vás pevne uchopí za palce. Teraz môžte dieťatko pomaly a opatrne dvíhať za ruky. Vždy však len do takej výšky sedu, pokiaľ ono samé zvládne držať hlavu. Potom ho znova vráťte do začiatočnej polohy. Tento cvik napomáha samostatnému držaniu hlavy a výborne upevňuje krčné svalstvo.

Malý lezúň
Ak už každú chvíľu čakáte, kedy vaše bábätko začne samo loziť, mali by ste vedieť, že sa najprv musí naučiť bez vašej pomoci obrátiť na bruško. Ak to už dobre zvláda, je to neklamné znamenie toho, že lozenie by už malo prísť v blízkej budúcnosti. Aj tu mu môžete ľahko dopomôcť k vyvíjaniu fyzickej aktivity. Stačí ak ho vhodne stimulujete a motivujete. Napríklad tým, že pred neho položíte jeho obľúbené plyšové zvieratko či inú hračku. Cieľom je upútať pozornosť dieťaťa a primäť ho k samostatnému pohybu, aby na hračku dosiahlo.

Precvičovanie končatín
Pri tomto cviku bábätko znova položte na chrbát. Jemne mu priložte pravý lakeť k ľavému kolenu a potom naopak, ľavý lakeť k pravému kolenu. Cvik opakujte dovtedy, kým je to dieťatku príjemné. Nenásilným spôsobom tak precvičíte jeho dolné i horné končatiny.

Pre lepšiu rovnováhu
Na rozvoj rovnováhy u bábätka môžete použiť aj jednoduchú a účinnú cvičebnú pomôcku - fitloptu. Položte dieťa na loptu. Vyskúšať môžete polohu na brušku, na chrbte, ale aj na bokoch. Najprirodzenejšie preň bude, ak jeho ruky aj nohy ostanú pri cviku rozprestreté. Toto nenáročné cvičenie pomáha dieťatku získať lepšiu orientáciu tela v priestore a tiež zdokonaľuje prácu svalstva.

Autor: Dharma

Zdieľať na Facebooku
 

Dnešne novinky

Ďalšie články zo sekcie  Deti | Bábätká

Kontakt na redakciu

redakcia@zena.sk

Aktuálne | Katalóg firiem | Mapy | Doprava | Email | Žena | Magazín | Automix | Lepšie bývanie | Kultúra | Bulvár | Referáty | Blogy | Menu | Počasie | Reality | Slovníky | Zľavy | Súťaže | Pohladnice

centrumholdings.com | O nás | Voľné miesta | Kontakty | Centrum.sk

Copyright © 2014 centrumholdings.com - všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo šírenie obsahu je zakázané bez predchádzajúceho súhlasu.