Čo spôsobí omeleta neskoro večer?

Čo spôsobí omeleta neskoro večer?

Robiť správne rozhodnutia pri výbere vášho večerného sústa hrá úlohu v kvalite a trvaní vášho spánku. Vajcia sú dobré jedlo pred spaním, pretože obsahujú aminokyseliny, ktoré môžu spôsobiť, že sa spánok dostaví jednoduchšie. Vajcia obsahujú aminokyselinu tryptofán, ktorá produkuje serotonín v mozgu.

Serotonín je jedna z chemických látok, ktorá indukuje ospalosť. Jesť potraviny, ktoré tento proces podporujú vám môže pomôcť zaspať. Ak trpíte nespavosťou, porozprávajte sa so svojím lekárom o tom, či pridať vajcia do nočného jedálnička a je to efektívna možnosť liečby aj pre vás. Konzumácia vajec s obsahom sacharidov je účinnejší proces uvoľňovania serotonínu. Deje sa tak preto, že sacharidy uvoľňujú inzulín, čo tlačí ostatné aminokyseliny do svalov, a otvárajú tak cestu tryptofánu do mozgu.

Nezdravé sacharidy ako sú sušienky, vás môžu udržať naopak hore. Spolu s trochou vápnika môžu vajíčka umožniť telu využívať tryptofán na vytváranie aj melatonínu, druhej látky v mozgu, ktorá pracuje na výrobe ospalosti. Komplexné sacharidy a vápnik, v kombinácii s proteínom s vajcami, sú ideálna zmes pre nočné jedlo. Praženica posypaná strúhaným syrom a plátkom celozrnného toastu je najjednoduchší spôsob, ako ťažiť z uspávacích účinkov vajec.

Alebo skúste omeletu s plátkami zeleniny a syra, ktorá zahŕňa zdravú zmes bielkovín, sacharidov a vápnika. Kým vajíčka sú zdravé nočné jedlo, ktoré vám môže pomôcť zaspať a sú plné živín, za určitých okolností môžu byť tieto výhody aj potlačené. Jedlo, ktorého je príliš veľa, vás môže v noci v žalúdku tlačiť. Pikantné a mastné jedlá môžu zhoršiť žalúdočné šťavy a udržať vás bez spánku. Vyhnite sa preto vajíčkam s čili, so slaninkou, klobáskou a veľkým množstvom syra. Obmedzte aj nápoje asi 90 minút pred spaním.

Autor: Erika

Zena

Podobné články nájdete v týždenníku Báječná ŽENA

Cennik predplatneho

"Najnovšie z Výživa"

Poradňa