Čo sa deje so ženou, keď jej chýba zinok?

Čo sa deje so ženou, keď jej chýba zinok?

Škriabe vás v hrdle, alebo už na vás čosi aj skočilo? Spravte koniec týmto zimným nepríjemnostiam a vyhnite sa chorobám. Nie je to až také zložité. Poradíme vám, s ktorými prostriedkami budete minimálne do jari zdravá ako rybička! Úsmev na tvári, teplé rukavice a dostatok spánku by rozhodne nemali medzi bojovníkmi s chorobami chýbať.

Pozitívne myslenie, ochrana rúk na verejných miestach a v prostriedkoch verejnej dopravy, i dostatok odpočinku sú pre dobre fungujúcu imunitu dôležité. A k nim treba pridať aj dostatok pohybu na čerstvom vzduchu a športovanie. Avšak tým najdôležitejším kameňom vášho zdravia bude strava plná vitamínov, minerálov a niekoľkých zázračných pomocníkov, ktorí pridajú čosi navyše. Iste viete, že vitamín C je dôležitý.

Rovnako to platí aj o zinku, obaja bojujú s infekciami a zápalmi. Než si však kúpite v obchode veľkú fľaštičku vitamínu C, mali by ste pomyslieť na to, že len tieto prvky nestačia. Váš príjem všetkých skupín vitamínov, minerálov a stopových prvkov by mal byť vyvážený a dostatočný.
Zinok patrí medzi silné antioxidanty, spomaľuje starnutie organizmu a podporuje činnosť mozgu. Nachádza sa v našich vnútorných orgánoch, v pokožke, vlasoch a nechtoch. Ovplyvňuje naše zrakové, chuťové a čuchové schopnosti a podporuje našu imunitu.

Zabraňuje vypadávaniu vlasov, upravuje tvorbu nechtov, rast mihalníc, výrazne pôsobí na funkciu pohlavných orgánov a tvorbu hormónov. Naše telo potrebuje približne 10 - 20 mg zinku. Na trhu sa objavuje čoraz väčší počet výživových doplnkov s obsahom zinku, ktoré pôsobia regeneračne na tvorbu vlasov a obsahujú rôzne vitamíny a minerály.

Bohatým prírodným zdrojom zinku je hovädzie mäso, pečeň, ryby a krevety či ustrice. Takisto je zinok obsiahnutý v semenách dyne, tekvice a slnečnice, ako aj v nelúpaných semenách obilovín, v orechoch, hubách, či v zelenej fazuľke. Z iného súdka si môžete dopriať zinok z kvasníc, mlieka či syrov.

Určite viete, že to dosiahnete vyváženou stravou, avšak kto už dnes takú stravu má? Mnohí z nás trpia diétnymi obmedzeniami napríklad v dôsledku alergií. Počas náročných mesiacov je preto dobré siahnuť aj po multivitamínových prípravkoch. Nevyberajte len podľa ceny, ale prihliadnete aj k svojmu zdraviu a veku. Iné zloženie potrebujú deti, iné dospelí a iné osoby po päťdesiatom roku života.

Okrem týchto prípravkov sa nám núkajú aj iní pomocníci z prírodnej ríše. Čo takto echinacea? Výťažky z tejto rastlinky pomáhajú výborne nielen keď už ochoriete, ale aj ako prevencia. Či už v podobe sirupu, čaju, alebo v tabletách, je prírodným antibiotikom a pomáha imunitnému systému pozviechať sa.

Autor: Hana

Zena

Podobné články nájdete v týždenníku Báječná ŽENA

Cennik predplatneho

"Najnovšie z Choroby"

Poradňa