ČO NIKDY nerobiť pred uložením sa do postele

ČO NIKDY nerobiť pred uložením sa do postele

Koľko hodín vám stačí na dobrý spánok? Je to šesť hodín alebo desať? Okolo zdravého spánku existuje niekoľko zakorenených mýtov. Na dospievanie je spánok nutný. Ako rastieme, menia sa naše požiadavky a zvyky pri spaní.

Ako dlho trvá plnohodnotný spánok?
A stačí dohnať spacie resty cez víkend? Občasné leňošenie je síce úžasne lákavé, no nepomôže nám. Zbytočne nás vyhodí zo spánkového rytmu. Do postele si líhať a z nej vstávať by sme mali približne v rovnaký čas.

Jedným z ďalších mýtov je aj to, že si pri spánku náš mozog oddýchne. Pri spánku však oddychuje iba naše telo. Mozog pracuje na plné obrátky. Musí ovládať naše telo a všetky telesné funkcie. Cvičenie alebo alkohol pred spaním upokojuje. Skutočne je to tak? Ani zvýšené promile v krvi ani zrýchlený krvný obeh neznamená, že sa aj dobre vyspíte. Skôr naopak, budete sa budiť na žalúdočné problémy, váš spánok nebude jednoliaty, ale prerušovaný.

K cvičeniu patrí i sex. Milovanie v noci je akýmsi slabším druhom cvičenia. ALE! Pri sexe sa nám do krvi uvoľňujú endorfíny. A náš navodený pocit bez stresu a upokojenia znamená, že sa nám bude lepšie spať ako inokedy. A dokonca zaspíme rýchlejšie. Teplo pod perinou spôsobuje lepší spánok. Aj to je omyl. Lekári radia spať v chladnejšej miestnosti. Inak sa začnete potiť, telo bude prehriate, čo vás hneď zobudí.

Aj poloha, v ktorej spíme je pre zdravý spánok dôležitá. Najideálnejšia je tzv. stabilizovaná poloha, do ktorej sa nás snažia dostať zdravotníci pri šoku alebo nehodách. Poloha na chrbte zase znamená často závrate. Používajte vankúši a vytvorte si pod hlavou a chrbtom vždy malú pyramídu. Sladké sny.

Autor: Denisa

Zena

Podobné články nájdete v týždenníku Báječná ŽENA

Cennik predplatneho

"Najnovšie z Choroby"

Poradňa