Bolia vás svaly? Pite do nemoty

Bolia vás svaly? Pite do nemoty

Takmer každý má z času na čas boľavé svaly. Bolesť svalov môže byť v rozsahu od miernej až po neznesiteľnú, a hoci často mizne počas niekoľkých dní, môže pretrvávať aj niekoľko mesiacov.

TIP: 8 jedál, z ktorých vám narastú svaly

Svalové bolesti sa môžu vyvinúť takmer kdekoľvek, sú bežné a môžu zahŕňať viac ako jeden sval. Bolesti svalov môžu tiež zahŕňať väzy, šľachy a väzivové tkanivá, mäkké tkanivá, ktoré spájajú svaly, kosti a orgány.

Medzi najčastejšie príčiny patrí:
• Poranenie alebo trauma, vrátane výronov
• Presilenie svalu
• Napätie alebo stres

Svalové bolesti môžu byť aj v dôsledku:
• Niektorých liekov na zníženie krvného tlaku, kokaínu
• Elektrolytickej nerovnováhy, ako je príliš málo draslíka alebo vápnika
• Infekcie, vrátane chrípky, malárie, obrny, týfusu

Proti bolesti svalov spôsobenej presilením sa užíva paracetamol alebo ibuprofen. Použite ľad prvých 24 - 72 hodín na zníženie bolesti a zápalu. Bolesti svalov často prechádzajú po masáži. Jemné naťahovacie cvičenia sú tiež užitočné.

Cvičiť pri bolestiach svalov?
Pravidelné cvičenie môže pomôcť obnoviť správne svalový tonus. Chôdza, jazda na bicykli a plávanie sú dobré aeróbne aktivity. Fyzioterapeut vás môže naučiť strečing, aby ste sa rýchlo zotavili bez bolesti. Vyhnite sa silovým aktivitám ako je vzpieranie, keď ste zranená.

TIP: Ktoré mydlá poškodzujú naše svaly?

Uistite sa, že máte dostatok spánku a snažte sa znížiť stres. Joga a meditácie sú vynikajúci spôsob, ktoré svalom pomôžu odpočívať. Ak domáce opatrenia nefungujú, môžete navštíviť rehabilitačnú kliniku, ak:

• Vaše bolesti svalov pretrvávajú dlhšie ako 3 dni
• Máte silné, nevysvetliteľné bolesti
• Máte akékoľvek známky infekcie, ako je opuch alebo začervenanie okolo svalu
• Máte zlý krvný obeh v oblasti, kde vás svaly bolia (napríklad v nohách)
• Máte na mieste vyrážku
• Náhle priberáte na váhe, zadržiavate vodu, alebo zle močíte
• Ste dýchaviční alebo máte problémy s prehĺtaním

Vždy, keď vás bolia svaly, pite veľmi veľa tekutín počas celého dňa, robte naťahovacie cvičenia a udržujte svaly v teple.

Autor: Denisa

Zena

Podobné články nájdete v týždenníku Báječná ŽENA

Cennik predplatneho

Podobné články

"Najnovšie z Choroby"

Poradňa