Deti » Tehotenstvo | 30. apríla 2007

Ako nájsť dobrý spánok s bruškom?

Ako nájsť dobrý spánok s bruškom?

Spánok a únava sú v tehotenstve veľmi skloňovanými témami. Mnohé budúce mamičky sa nazdávajú, že najviac problémov im nachystá rastúce bruško či nevoľnosti. Nástrah je však omnoho viac. Veľmi citlivou témou je aj spánok a únava počas celých deviatich mesiacov. Takže ako si čo najviac odpočinúť aj napriek všetkým problémom?

Prvý trimester je poznačený hormónovým šialenstvom v tele. To so sebou prináša aj veľkú únavu, hlavne cez deň, nespavosť v noci, a časté vyrušenia v spánku kvôli návšteve toalety, či nevoľnosti. Veru, aj toto sú potešenia tehotenstva. A tým to veru nekončí.

Od začiatku tehotenstva možno pociťujte vyššiu únavu a počas dňa sa cítite unavene a nepohodlne. Tieto pocity minimálne po určitú dobu zažívajú viac než tri štvrtiny budúcich matiek.

Prvý trimester
Únava v začiatkoch tehotenstva a náhla chuť pospať si pramení z hladiny progesterónu. Keďže sa telo musí vyrovnať s vaším „druhým stavom“, stojí ho to mnoho energie, a vy sa z únavy môžete cítiť dokonca ako pri chorobe. Lekári odporúčajú len jedno, ak ste unavená, ostaňte ležať, alebo spite, pokiaľ je to len možné nepotláčajte tieto prirodzené potreby svojho organizmu.

Darí sa vám v noci celkom dobre spať? Možno to nie je problém únavy, ale nepohodlnej pozície. Mnohé ženy majú v tehotenstve problém s polohou pri spánku. Aj keď ešte vaše brucho nie je veľké, nemali by ste na ňom ležať, ľahnite si radšej na ľavý bok. Je to ideálne nielen pre prúdenie krvi do maternice ale malo by vám to ako-tak poskytnúť aj dostatok pohodlia na spánok.

Opäť vás zobudil plný mechúr? Prirodzene, zväčšujúca sa maternica tlačí na mechúr, a tak musíte chodiť na wc častejšie. Presne sledujte množstvo tekutín, ktoré počas dňa vypijete, snažte sa ich však rozložiť tak, aby ste pred spaním vypili o čosi menej. Malo by to váš problém o niečo zmierniť.

Keď prejdete úskaliami prvého trimestra, mala by väčšina vašich problémov zmiznúť a váš spánok sa opäť vylepší, treba však dbať na jeho kvalitu. Bohužiaľ, s tretím trimestrom problémy so spánkom trápia všetky budúce mamičky. Odborníci tvrdia, že je to istým spôsobom príprava mamičky na to, čo ju čaká po narodení dieťatka. To vás však bohužiaľ za bezsenných (nepohodlných) nocí ani zďaleka neupokojí.

Aktivujte si Wanda Novinky do 2.5.2007 a získajte tento orientálny parfum s nádychom intuície

Aktivujte si Wanda novinky a máte krásu na dosah ruky!

Spánok

V tomto období by ste mali už spávať zásadne na ľavom boku, medzi kolená si položte vankúšik a ďalší podľa potreby za chrbát, alebo spite v polosede. Vaša hmotnosť sa oproti začiatku tehotenstva pravdepodobne značne zvýšila a aj dieťatko dorastá, takže zaujať pohodlnú polohu nie je vôbec jednoduché.

Ako náhle nájdete vhodnú polohu a podarí sa vám zadriemať, pravdepodobne vás prebudí buď plný mechúr, alebo bábätko, ktoré bude ignorovať, že je noc. Práve pohyby dieťaťa a jeho kopanie sú častými nočnými „budičmi“. K nim sa pridáva mnoho krát aj búšenie srdca, bolesti a opuchy nôh a neslávne známy plný mechúr. Na tieto problémy bohužiaľ neexistujú univerzálne rady, ktoré by vás ich zbavili, takže väčšine mamičiek neostáva nič iné, len vydržať.

Autor: Sofia

Zdieľať na Facebooku
 

Dnešne novinky

Ďalšie články zo sekcie  Deti | Tehotenstvo

Kontakt na redakciu

redakcia@zena.sk

Aktuálne | Katalóg firiem | Mapy | Doprava | Email | Žena | Magazín | Automix | Lepšie bývanie | Kultúra | Bulvár | Referáty | Blogy | Menu | Počasie | Reality | Slovníky | Zľavy | Súťaže | Pohladnice

centrumholdings.com | O nás | Voľné miesta | Kontakty | Centrum.sk

Copyright © 2014 centrumholdings.com - všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo šírenie obsahu je zakázané bez predchádzajúceho súhlasu.