Zdravie » Výživa | 11. augusta 2012

9 lacných jedál, ktoré vás zhydratujú

Máte pocit, že vám chýba dostatok tekutín a nie ste typ, ktorý by myslel na hydratáciu od rána do večera? Nemáte vo zvyku položiť si fľašu minerálky na stôl a pomaly z nej upíjať? Tieto zdravé desiaty vám pomôžu načerpať tekutiny a poskytujú ešte ďalšie výhody pre zdravie tela.

Uhorka
Uhorka je primárne zložená z vody, ale tiež obsahuje vitamín C a kyselinu kávovú, obe pomáhajú upokojiť podráždenie a znižujú opuch, čo je dôvod, prečo sa uhorky často používa na opuchnuté oči a po opaľovaní.

Paradajková omáčka
Jej výživová hodnota sa môže líšiť v závislosti na značke, vy si kupujte takú, ktorá garantuje 90 percent vody. Navyše, dva deci paradajkovej omáčky má iba 50 kalórií a nula gramov tuku!

Baklažán
Baklažán mať všetky vlastnosti stať sa vynikajúcim jedlom na chudnutie. Je bohatý na vlákninu a vodu, ale s nízkym obsahom kalórií. Hlavne sa vyhnite receptom, ktoré sa týkajú jeho smaženia. Baklažán má hubovitú štruktúru, čo znamená, že absorbuje veľké množstvo oleja, čo hneď zneguje jeho kalorickú výhodu.

Jablková šťava
Držte sa hlavne prírodnej jablčnej šťavy. Kupované značky sú balené s prídavkom cukru, čo zvyšuje počet kalórií.

Cuketa
Až 95 percent hmotnosti cukety tvorí voda. Cuketa je potravina, s najväčšími hydratačnými vlastnosťami medzi zeleninou. Zdravá porcia má menej ako 25 kalórií a je výborným zdrojom kyseliny listovej, draslíka a vitamínov A a C.

Melón
Vedci zistili, že kombinácia solí, minerálov a prírodných cukrov v niektorých druhoch ovocia a zeleniny, môže v skutočnosti zhydratovať človeka efektívnejšie než voda alebo dokonca športové nápoje. Melón bol na vrchole zoznamu, vďaka svojmu obsahu 92 percent vody a základným rehydratačným soliam, obsahu vápnika, horčíka, draslíka a sodíka.

Papriky
Farebné papriky majú v sebe až 92 percent vody, sú bohatým zdrojom tých najlepších živín, vrátane vitamínu C, tiamínu, vitamínu B6 a kyseliny listovej.

Mrkva
Mrkva obsahuje asi 87 percent vody a má silný antioxidant beta-karotén, než akákoľvek iná zelenina alebo ovocie. Štúdie preukázali, že zložky obsiahnuté v mrkve chránia kožu, pľúca a ústnu dutinu pred rakovinou.

Jogurt
Pri dehydratácii, vaše telo stráca okrem vody aj elektrolyty. Vzhľadom k tomu, že má jogurt značné množstvo draslíka a sodíka, môže pomôcť nahradiť stratené elektrolyty.

Autor: Emily

Zdieľať na Facebooku
 
Ženy, za ktorými sa otočí každý...
Náš TIP: Sexi prádielko zo Saxana.sk

Náš TIP: Sexi prádielko zo Saxana.sk

Parfum pre moderného muža.

Parfum pre moderného muža.

Diamantové ostriče nožov.

Diamantové ostriče nožov.

Kliknite pre ešte krajšie a štedrejšie Vianoce Kliknite pre ešte krajšie a štedrejšie Vianoce Kliknite pre ešte krajšie a štedrejšie Vianoce

Ďalšie články zo sekcie  Zdravie | Výživa

Praktická Žena.sk

Menštruačný kalendár

Praktická Žena.sk

Trápi Vás nadváha?

Vypočítajte si BMI

cm
kg

Neviete čo znamená BMI? Kliknite, a dozvite sa viac

Kontakt na redakciu

redakcia@zena.sk

Aktuálne | Katalóg firiem | Mapy | Doprava | Email | Žena | Magazín | Automix | Lepšie bývanie | Kultúra | Bulvár | Referáty | Blogy | Menu | Počasie | Slovníky | Zľavy | Súťaže | Pohladnice

centrumholdings.sk | O nás | Voľné miesta | Kontakty | Centrum.sk

Copyright © 2014 centrumholdings.sk - všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo šírenie obsahu je zakázané bez predchádzajúceho súhlasu.