Zdravie » Choroby | 21. júla 2012

7x ako sa zbaviť bolesti chrbta

7x ako sa zbaviť bolesti chrbta

Trápite sa s bolesťou chrbta? Ste víkendový bojovník, ktorý sa prebudí v pondelok ráno s bolesťou a s napätím? Chceli by ste sa radšej vyhnúť užívaniu nákladných a niekedy aj nebezpečných liekov na predpis? Skúste tieto prostriedky, ktoré slúžia ako pomocník pri bolestiach chrbta.

1. Začnite sa zotavovať pohybom
Najlepšie a najvýhodnejšie využitie cvičenia pre všetky bolesti chrbta je dostať sa z postele alebo z pohovky a začať chodiť. Je dokázané, že nečinnosť bolesti chrbta zhoršuje! Začnite program obnovy, ideálne 30-minútovou chôdzou denne.

2. Praktizujte strečing
Na menšie bolesti chrbta stačí začať praktizovať jogu a zladiť si kĺby. Začleňte denne strečing a jogu do života. Na začiatok je rozumnejšie cvičiť najprv s fyzioterapeutom, aby ste si ešte viac neublížili. Amatérske naťahovanie a preťahovanie sa, hlavne u ľudí s bolesťami, môže byť kontraproduktívne.

3. Študujte Tai-či
Dozviete sa, ako chrániť chrbticu tým, že ju držíte v neutrálnej polohe, zatiaľ čo končatinami niečo tlačíte, ťaháte a dvíhate.

4. Relaxujte a meditujte
Početné lekárske štúdie preukázali, že veľa bolesti chrbta je spôsobenej v dôsledku psychického stresu. Praktizovanie meditácie vám umožní uvoľniť myseľ a telo, uvoľniť napätie, ktoré môže napnúť aj chrbát a spôsobiť bolesť.

5. Zlepšite si držanie tela
Skutočne to pomáha. Nehrbte sa, vždy by ste mali mať chrbát rovno, či stojíte alebo sedíte. Nečinnosť, stŕpnutie svalov, zle poukladanie kostí do nepohodlných pozícií len zhoršuje chrbát. Naučte sa správne držať telo po celý čas, aj v spánku.

6. Kúpte si psa
Mať domáceho maznáčika má dve výhody. Po prvé, bolo medicínsky dokázané, že vlastníctvo domáceho maznáčika môže znižovať krvný tlak a uvoľniť  napätie. Po druhé, mať psa znamená hýbať sa, chodiť s ním na prechádzky.

7. Plávajte ako ryba
Plávanie je jedným z najlepších cvičení, ktoré môžete robiť na chorý chrbát. Nielen, že uľaví stuhnutým a boľavým svalom, ale vaše srdce získa skvelú aeróbnu záťaž.

Upozornenie: Odporúčanie sa týka iba osôb, ktorých bolesť chrbta nie spôsobená pádom alebo autohaváriou. Informujte sa u svojho lekára, aby ste vylúčili spinálnu traumu alebo prasknutý disk. Tieto zranenia totiž takmer vždy vyžadujú chirurgický zákrok. 

Autor: Simona

Zdieľať na Facebooku
 
Pokukuje po iných? Čo to znamená?

Ďalšie články zo sekcie  Zdravie | Choroby

Praktická Žena.sk

Menštruačný kalendár

Praktická Žena.sk

Trápi Vás nadváha?

Vypočítajte si BMI

cm
kg

Neviete čo znamená BMI? Kliknite, a dozvite sa viac

Kontakt na redakciu

redakcia@zena.sk

Aktuálne | Katalóg firiem | Mapy | Doprava | Email | Žena | Magazín | Automix | Lepšie bývanie | Kultúra | Bulvár | Referáty | Blogy | Menu | Počasie | Reality | Slovníky | Zľavy | Súťaže | Pohladnice

centrumholdings.com | O nás | Voľné miesta | Kontakty | Centrum.sk

Copyright © 2014 centrumholdings.com - všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo šírenie obsahu je zakázané bez predchádzajúceho súhlasu.