Zdravie » Choroby | 3. augusta 2012

4x ako nikdy nedostanete cukrovku

4x ako nikdy nedostanete cukrovku

Tieto jednoduché kroky vám môžu pomôcť zostať zdraví a bez problémov s cukrom. Diabetes je desivé ochorenie s narastajúcou tendenciou. My však vieme, ako sa mu dá predísť.

Až tretina obyvateľstva tejto planéty má mierne zvýšené hladiny cukru v krvi, ktoré sa často vyvinú v diabetes do 10 rokov. Alarmujúce je, že iba 4% ľudí o svojom stave vedia. Čo je ešte horšie, menej ako polovica z ľudí, ktorí o sebe diagnózu vedia sa naozaj snažili znížiť riziko a schudnúť alebo jesť menej zlých potravín. Ako však predchádzať ešte väčším komplikáciám s vaším cukrom v krvi?

To sú len niektoré z dobrých návykov, ktoré môžu zvrátiť prediabetes a zaistiť, že nebudete trpieť zvýšeným rizikom srdcových chorôb, Alzheimerovou chorobou a ďalšími desivými zdravotnýmí trápeniami. Prečítajte si naše 4 jednoduché triky, s každým môže začať už dnes.

Vyberajte si správne predjedlá

Môžeme vám odporučiť šalát? Konzumácia zeleniny s olivovým olejom predtým, než zjete niečo sacharidové vám môže pomôcť kontrolovať hladinu cukru v krvi.

Chodievajte pešo

Chôdza je najmenej namáhavá fyzická aktivita a je nám prirodzená, tak preč s autom, ktoré používame aj na malé vzdialenosti. Budete zdravší a stratíte aj na váhe. Stačí prejsť svižne niekam 20 minút a znížite riziko vzniku cukrovky o 80%.

Prečo je chôdza taký nádherný pohyb? Štúdie ukazujú, že pohyb pomáha telu využívať hormón inzulín efektívnejšie tým, že zvyšuje počet inzulínových receptorov na vašich bunkách. Inzulín pomáha krvnému cukru hýbať sa do buniek, kde sa mení na energiu. Inak ostáva v krvi a lepí steny ciev a nakoniec spôsobuje vážne zdravotné problémy.

Buďte občas vegetariáni
Stravovanie, ako je spracované mäso, slanina a párky v rožku najmenej 5-krát týždenne zvyšuje ochorenie diabetu 2. typu až o 43% v porovnaní so zeleninovým jedlom. Vedci sa domnievajú, že za to môžu prísady, ktoré sa pridávajú do údenín a spracovaného mäsa.

Trošku štipľavého
Škorica pomáha udržať na uzde vysoké hladiny cukru v krvi. Nemeckí vedci študovali 65 dospelých s diabetom 2. typu, ktorí jedli kapsule obsahujúce ekvivalent 1g škorice 3 krát denne po dobu 4 mesiacov. Ich zdravotný stav sa zlepšil o 10%! Zlúčeniny v škorici zaktivovali enzýmy, ktoré stimulujú inzulínové receptory. Škorica pomáha znížiť hladinu cholesterolu a triglyceridov, krvné tuky, ktoré môžu prispieť k diabetesu.

Autor: Simona

Zdieľať na Facebooku
 
Ktorá je krajšia? Celebrity „v...

Ďalšie články zo sekcie  Zdravie | Choroby

Praktická Žena.sk

Menštruačný kalendár

Praktická Žena.sk

Trápi Vás nadváha?

Vypočítajte si BMI

cm
kg

Neviete čo znamená BMI? Kliknite, a dozvite sa viac

Kontakt na redakciu

redakcia@zena.sk

Aktuálne | Katalóg firiem | Mapy | Doprava | Email | Žena | Magazín | Automix | Lepšie bývanie | Kultúra | Bulvár | Referáty | Blogy | Menu | Počasie | Reality | Slovníky | Zľavy | Súťaže | Pohladnice

centrumholdings.com | O nás | Voľné miesta | Kontakty | Centrum.sk

Copyright © 2014 centrumholdings.com - všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo šírenie obsahu je zakázané bez predchádzajúceho súhlasu.