Zdravie » Výživa | 20. augusta 2012

4 tučné potraviny, ktorým sa vyhnúť

Nielen že tuk na nás vyzerá nepríjemne, ale tiež môže byť nebezpečný a nezdravý pre jednotlivca, hlavne ten okolo brucha. Brušný tuk môže zvýšiť riziko istých ochorení srdca či cukrovku. Je preto dôležité, aby ste znížili konzumáciu potravín, ktoré sú pre vás tie nanebezpečnejšie a obsahujú škodlivé tuky. 

1. Potraviny, ktoré obsahujú trans-tuky
Výrobcovia dávajú do polotovarov prísady, aby jedlo lepšie chutilo. Avšak, tie spôsobujú, že potraviny majú vysoký obsah trans alebo nasýtených tukov, ktoré sú veľmi nezdravé, čo zvyšuje riziko vzniku hypertenzie.

Vyhýbajte sa potravinám, ktoré majú vysokú úroveň trans-tukov. Zdržiavajte sa konzumácie spracovaných alebo balených potravín ako sú šišky a pizza. Navyše, čítajte nutričné etikety potravín, ktoré kupujete, a vyvarujte sa tým, ktoré sú označené "čiastočne hydrogénované".

2. Sladké a jednoduché sacharidy

Sladké potraviny, ktoré nám rýchlo zvyšujú inzulín v krvi spôsobujú, že telo si vďaka nim rýchlejšie ukladá tuk. Sladké potraviny a jednoduché sacharidy nám neustále signalizujú hlad, čo môže viesť k prejedaniu sa a obezite, ak nie je konzumácia kontrolovaná alebo riadená.

Ak chcete znížiť brušný tuk, vyhnite sa sladkým potravinám, ktoré ponúkajú len veľmi málo živín, ako zemiakové čipsy, čokolády a cukríky. Ak vám chýba cukor, zoberte si ho zo sladkého ovocia, ktoré poskytuje telu viac nutričných výhod ako sú vitamíny, vláknina a antioxidanty.

3. Rýchle občerstvenie
Je veľmi výhodné objednať si rýchle občerstvenie, najmä keď ste veľmi zaneprázdnení. Avšak, rýchle občerstvenie je pre žalúdok najhoršia nočná mora. Väčšina rýchleho občerstvenia obsahuje prevažnú časť trans-tukov, a omáčok, ktoré majú veľa kalórií.

Hamburgery, hranolky a cibuľové krúžky môžu byť jednoduché a rýchle riešenie. Skúste si ale vybrať zdravšiu náhradu ako sendvič a malú alebo žiadnu majonézu, aby ste zabránili rozvoju brušného tuku.
.
4. Bohaté smotanové jedlo
Bohaté krémové a smotanové potraviny sú veľmi dobré na uspokojenie našich chuťových pohárikov sú jedným z hlavných vinníkov, pokiaľ ide o brušný tuk. Potraviny, ktoré obsahujú vysoké úrovne smotany ako zmrzlina, šalátové dresingy a omáčky tiež obsahujú vysoké úrovne kalórií, ohrozujúce náš cholesterol a správne tuky.

Potraviny ako makaróny so syrom, rôzne peny či tvarohové, biele polievky majú vysoký obsah smotany. Prevencia je vždy lepšia ako liečba, takže tým, že už poznáte potraviny, ktoré prispievajú k brušnému tuku, budete sa im vedieť brániť. Dúfajme... alebo skôr odolať!

Autor: Simona

Zdieľať na Facebooku
 
6 vecí, ktoré vás oberú o sex

Ďalšie články zo sekcie  Zdravie | Výživa

Praktická Žena.sk

Menštruačný kalendár

Praktická Žena.sk

Trápi Vás nadváha?

Vypočítajte si BMI

cm
kg

Neviete čo znamená BMI? Kliknite, a dozvite sa viac

Kontakt na redakciu

redakcia@zena.sk

Aktuálne | Katalóg firiem | Mapy | Doprava | Email | Žena | Magazín | Automix | Lepšie bývanie | Kultúra | Bulvár | Referáty | Blogy | Menu | Počasie | Reality | Slovníky | Zľavy | Súťaže | Pohladnice

centrumholdings.com | O nás | Voľné miesta | Kontakty | Centrum.sk

Copyright © 2014 centrumholdings.com - všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo šírenie obsahu je zakázané bez predchádzajúceho súhlasu.