Zdravie » Výživa | 17. augusta 2012

4 pravidlá pre zdravý a štíhly dezert

Patríte medzi maškrtníkov, ktorí to občas so sladkosťami preženú? Nechcete sa už cítiť previnilo, keď sa vrhnete na balíček sušienok, čokoládu a diétne jedlo je vám úplne ukradnuté?

Verte, že sa dá spárovať aj pochutina so zdravím. Nie vždy si musíme odopierať chutné jedlo, keď ho ešte pripravil dobrý cukrár. Existujú aj zdravé dezerty, po ktorých sa budete zalizovať.

1. Tuk je nevyhnutný pre udržanie zdravia. Bohužiaľ, jeme ho príliš veľa a zlé druhy. Stužený tuk vo väčšine pečiva znižuje dobrý cholesterol, zatiaľ čo zvyšuje ten zlý. Zdrojom tuku je aj sója alebo tofu. Dnes už existujú chutné verzie sójovej zmrzliny, alebo polevy s pudingom.

Ďalším zdrojom zdravého tuku sú orechy, mandle ako arašidy, kešu. Vo všetkých prípadoch si treba uvedomiť, že správny tuk má viac ako dvojnásobný počet kalórií ako bielkoviny a sacharidy. Na rozdiel od sacharidov je metabolicky aktívnejší.

2. Čokoláda má jednu z najúžasnejších chutí prírody. Obsahuje veľa zložitých flavonoidov. V posledných testoch bolo preukázané, že prispieva k relaxácii krvných ciev. Ak sa rozhodnete pre bohatú čokoládu vo vašom dezerte, oslaďte si ho tmavou. Vyhnite sa mliečnej čokoláde a akýmkoľvek stuženým tukom, alebo bielej čokoláde, ktorá nie je nič iné ako kakaové maslo, cukor a vanilka.

3. Biela múka je jednou z najhorších potravín, ktoré poznáme. Nemá žiadne živiny, prázdne sacharidy, napriek tomu sa najčastejšie používa na výrobu väčšiny tort, sušienok, pečiva a chleba. Pokiaľ sa to len trochu dá, nahraďte ju celozrnnými produktmi, kedykoľvek môžete, aj keď to bude len jedna šálka. Každé zrnko trochu prispeje k zlepšeniu vášho zdravia, pretože je veľkým zdrojom vlákniny a antioxidantov.

4. Sladenie je problematické. Ovocný cukor je najpopulárnejšie sladidlo. Ale je mimoriadne kalorické. Cukralóza je nízkokalorické sladidlo, ktoré sa najviac podobá chuti cukru. Možno ho použiť na pečenie, na rozdiel od aspartamu nestráca úpravou chuť. Z hľadiska zdravia, najlepším zdrojom sladkosti v dezerte je ovocie. Plody sú bohaté na fruktózu, takže by mali byť konzumované s proteínmi, aby sa zabránilo rýchlemu zvýšeniu hladiny cukru v krvi.

Autor: Denisa

Zdieľať na Facebooku
 
TOP pozície pre prerušovaný sex

Ďalšie články zo sekcie  Zdravie | Výživa

Praktická Žena.sk

Menštruačný kalendár

Praktická Žena.sk

Trápi Vás nadváha?

Vypočítajte si BMI

cm
kg

Neviete čo znamená BMI? Kliknite, a dozvite sa viac

Kontakt na redakciu

redakcia@zena.sk

Aktuálne | Katalóg firiem | Mapy | Doprava | Email | Žena | Magazín | Automix | Lepšie bývanie | Kultúra | Bulvár | Referáty | Blogy | Menu | Počasie | Reality | Slovníky | Zľavy | Súťaže | Pohladnice

centrumholdings.com | O nás | Voľné miesta | Kontakty | Centrum.sk

Copyright © 2014 centrumholdings.com - všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo šírenie obsahu je zakázané bez predchádzajúceho súhlasu.