Deti » Tehotenstvo | 18. augusta 2009

4 nebezpečné pohyby pre tehotné!

V tehotenstve sa treba neustále udržiavať v poriadku. Treba kontrolovať svoju telesnú schránku, pretože už nepatrí iba vám, ale aj dieťatku.

Zdravie je v tehotenstve prvoradé. Žena väčšinou trpí nadmerným zavodňovaním. Nahromadenej vode treba pomôcť, aby sa opäť rozliala do celého tela a to jedine pohybom.

Pohyb tehotným ženám pomáha pri zápche, zlepšuje sa im imunitný systém, netrpia chladom, alergiami. Správnym športovaním a pohybmi môže žena uvoľniť a zrelaxovať celé telo tak, že ju prestane bolieť dokonca aj namáhaná chrbtica. Vyšportované telo je okrem toho oveľa lepšie pripravené na záťaž pri pôrode ako netrénované. Treba si zapamätať, že dieťa v brušku musíte šetriť a chrániť.

Šport ako zábava nie drina
Športové aktivity, ktoré vykonáva tehotná by nemali byť nasilu, ale pre radosť. Ak však žena milovala nejaký druh športu ešte predtým, keď nebola tehotná, musi sa ho na nejaký čas vzdať, ak by ním ubližovala bábätku.

Treba si uvedomiť, čo je pre dieťa už zaťažujúce. Musíte sama cítiť, čo vás už bolí a čo je moc. Ak milujete bicyklovanie zvoľte si nejaký iný, alternatívny spôsob cvičenia. Tehotná žena má slabé kĺby, ktoré si musí šetriť. Ak máte pocity ťažoby pri cvičení, ihneď prestaňte cvičiť.

Ideálne pre tehotné je plávanie a všetky druhy športov, ktoré sú vo vode. Žena je vo vode nadnášaná, šetrí si kĺby. Vodný aerobik by mali navštevovať všetky tehuľky.

Vo vode necíti žena svoju hmotnosť. Nehrozí jej nebezpečenstvo, keď aj náhodou zakopne a padne. Veď je to do vody.

Keď sa bojíte nákazy z vody, verte tomu, že je veľmi nízke. Bazény pre cvičenie tehotných sú mimoriadne kontrolované. Lepšie ako voda v jazerách či na kúpaliskách, kam by tehuľky chodiť nemali.

4 pohyby, ktoré v tehotenstve obmedziť:

Aerobik: Rozhodne zabudnite na tento druh športovania. Cviky sú namáhavé. Každý, kto s vami príde do kontaktu pri cvičení by mal vedieť o vašom stave. Nemali by ste cvičiť to isté, čo ostatné cvičenky.

Beh: Zabudnite aj na beh. Nemôžete teraz skákať a nadrapovať sa. Jednododucho si radšej pochoďte, namiesto džogingu.

Spinning, bicyklovanie: Tlačíte si pri tom veľmi na bruško a môžete z veľkej výšky aj padnúť. Tomuto druhu športu sa vyhnite!

Korčuľovanie a lyžovanie: Zakázané! Absolútne nezlúčiteľné s tehotenstvom. Okrem vášho prípadného pádu, treba rátať aj s nebezpečným jazdením ostatných, ktorí do vás môžu naraziť . A to by nebolo príjemné.

Radšej sa preto prechádzajte. Walking je zdravý vytrvalostný tréning, ktorý môžete vykonávať až do konca tehotenstva. Pobyt na čerstvom vzduchu je dobrý pre matku i dieťa.

Autor: Pipa

TIPY NAŠEJ REDAKCIE

Zaujímate sa o zdravie a výživu? Majte tie najnovšie informácie vždy po ruke.

Zdroj: Designtrends.com

Majú vaše deti krásnu detskú izbu? Ukážte nám ju a vyhrajte každý týždeň super detskú knihu!

Zdieľať na Facebooku
 
Tipy pre super orálny sex: Zaručene si...
DEVEE krém retinol s kyselinou hyaluronovou.

DEVEE krém retinol s kyselinou hyaluronovou.

Stolové hodiny, budíky ručičkové, digitálne...

Stolové hodiny, budíky ručičkové, digitálne...

Nápoje bez chemických prísad, farbív či cukru

Nápoje bez chemických prísad, farbív či cukru

Ďalšie články zo sekcie  Deti | Tehotenstvo

Kontakt na redakciu

redakcia@zena.sk

Aktuálne | Katalóg firiem | Mapy | Doprava | Email | Žena | Magazín | Automix | Lepšie bývanie | Kultúra | Bulvár | Referáty | Blogy | Menu | Počasie | Slovníky | Súťaže | Pohladnice

www.newsandmedia.sk | O nás | Pomoc | Voľné miesta | Kontakty | Centrum.sk

Copyright © 2016 News and Media Holding, a.s. - všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo šírenie obsahu je zakázané bez predchádzajúceho súhlasu.